Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

20. - 22. јануар 2005.

Научни скуп о интеркултуралности у настави/учењу
француског као страног и другог језика

У белгијском граду Лувен-ла-Нев (Louvain-la-Neuve), а у организацији Католичког универзитета Лувен (Université catholique de Louvain) одржан је од 20. до 22. јануара 2005. године научни скуп под називом Каква је методика интеркултуралног у новим контекстима наставе/учења француског као страног и другог језика? (Quelle didactique de linterculturel dans les nouveaux contextes denseignement/apprentissage du FLE/?)

Рад се одвијао у пленуму и по радионицама, а четири основне теме о којима је било речи су:

- различити контексти у којима се говори о интеркултуралном приступу (основна школа, настава француског као другог језика или као језика струке итд.);

- дидактичко-методичка средства која се користе и развијају (на пример, посебна употреба интернета, књижевности итд.);

- развијање практичних интеркултуралних компетенција ученика и наставника на самом часу;

- припрема и употреба конкретних наставних средстава (као што су уџбеници) и анализа постојећих представа ученика и наставника у области интеркултуралности.

Резултате својих истраживања или искуства из праксе изнело је преко 110 професора француског језика и учитеља из 20 земаља Европе, Америке, Африке и Азије. Интересовања учесника из Француске, Белгије и Канаде била су усмерена углавном ка настави француског језика као другог бројним досељеницима (посебно деци) и стручњацима који долазе у ове земље ради професионалног усавршавања. Излагања осталих учесника била су посвећена превасходно настави француског језика као страног у бројним земљама на више континената у којима се настава француског (као и других страних језика) врши у врло различитим условима, посебно имајући у виду могућност за остваривање интеркултуралних контаката.

О присуству елемената француске цивилизације у уџбеницима француског језика код нас говорила је др Ана Вујовић, доцент за француски језик на Учитељском факултету у Београду. Посебно је истакла потребу осавремењивања наших уџбеника страних језика, али и свеобухватнијег и ширег упознавања наших будућих наставника страних језика са културом земље/земаља чији језик студирају и њиховог припремања у области методике наставе страних култура.

   
 

Povratak na početnu stranicu