Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Др Славица Максић, Др Славица Шевкушић
Институт за педагошка истраживања, Београд
Унапређивање рада у продуженом боравку

 

Резиме:


Основна школа за ученике нижих разреда нуди могућност продуженог боравка, али без јасног и разрађеног плана како да се систематски и на организован начин испуни време које деца проводе у школи, изван редовне наставе. Са циљем да се школе и наставници подстакну да унапреде рад у продуженом боравку, осмишљен је програм који се приказује у овом тексту. На основу искуства стеченог у току реализације програма, који је као пилот пројекат реализован у једној основној школи, закључено је да продужени боравак ученика представља шансу за већи васпитни утицај школе који она тек треба да искористи. Илустрације ради, приказују се две активности чија је сврха била да се ученици мотивишу за учење страних језика и да боље упознају припаднике других народа са којима живе. У оба случаја, ради се о активностима чији би ефекти могли допринети увећању етничке толеранције међу децом и развоју њихове културне компетенције.

 

Кључне речи:
продужени боравак, програм, културна компетенција.

 

 

Summary:


Primary school offers possibility of after classes stay for students of lower grades. There is not a clear and worked out plan for organized way of fulfilling time children spend at schools, apart from regular classes. With the aim of encouraging schools and teachers to improve work in after classes stay, there is a programme shown in this paper. Based on experience in realisation this programme, which has been a pilot programme in a primary school, it is concluded that after classes stay represents a chance for a greater pedagogical influence of school which it is supposed to use more in the future. There are two examples of two activities, which aim was motivating students for learning foreign languages and better knowing of other nations they live with. In both cases, we can see the activities, which effects can contribute to better ethnic tolerance among children and development of their culture competence.

 

 

Key words:
after school stay, curriculum, and culture competence

   
 

Povratak na početnu stranicu