Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Др Ратомир М. Цвијетић
Учитељски факултет, Ужице
Систем лексичких и семантичких вежби у настави српског језика

 

Резиме:


Лексичке и семантичке вежбе су део програмских садржаја српског језика основне школе. Посебно се истичу у трећем разреду.

Аутор анализира програмске захтеве, уџбеничке садржаје и наставну праксу и предлаже да се лексичке и семантичке вежбе посматрају и реализују у настави као својеврстан систем. У систему се анализирају гласовни састав, акценат, граматичка својства, као и значење и служба речи, а затим место речи у лексичком систему српског језика. Посебна пажња поклања се полисемији и контексту.

Кључне речи:
лексички систем, семантика, полисемија, синонимија, антонимија, изведенице, сложенице, деминутиви, аугментативи, контекст.

 

 

Summary:


Lexical and semantic exercises are a par of programme contents of Serbian language in primary school. It is particularly stressed in the third grade.
The author analyses programme demands, course book contents and teaching praxis and he suggests that lexical and semantic exercises should be realised in teaching as a system. We analyse sound contents, accent, grammar features, meaning and use of words, and the place of words in lexical system of Serbian. Special attention is given to polysemia and context.

 

Key words:
lexical system, semantics, polysemia, synonymy, antonymic, derivations, diminutives, augmentatives, and context

   
 

Povratak na početnu stranicu