Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Др Милка Андрић
Министарство просвете и спорта Републике Србије, Београд
Проблемско проучавање бајке "Стакларева љубав" Гроздане Олујић

 

Резиме:


Проблемско проучавање књижевног дела у настави омогућује синтетичну интерпретацију и вишеструко ангажује ученикова знања, умења, искуства, интелигенцију и стваралачко мишљење. Подстиче и обједињује: запажање, упоређивање, уопштавање, закључивање, памћење, систематизовање, маштање, анализу, синтезу, индукцију и дедукцију.

Пошто народне и ауторске бајке пружају широке могућности за заснивање проблемског проучавања у настави, на примеру проблемског проучавања бајке "Стакларева љубав" Гроздане Олујић, која је у лектири за трећи разред основног образовања и васпитања, показане су методичке могућности проблемског приступа књижевноуметничком остварењу.

Кључне речи:
проблемски приступ, синтетичност, бајка, заснивање проучавања, развијање проучавања, љубав, порука.

 

 

Summary:


Problem study of the fiction book in literature represents synthetic interpretation and it engages student's knowledge in many ways, as well as skills, experience, intelligence and creative thinking. It encourages and unique perception, comparison, generalisation, concluding, remembering, systematisation, fantasies, analysis, synthesis, induction and deduction.

As folk and original tales five wide possibilities for the basis of problem study in teaching, the example of problem study of the tale "Staklareva ljubav" by Grozdana Olujic, which is extensive reading for the third graders, shows some methodological possibilities of problem approach to fictional artistic creation.
 

Key words:
problem approach, synthetic approach, tale, and basis for study, development of study, love, and message.

   
 

Povratak na početnu stranicu