Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Др Александар Јовановић
Учитељски факултет, Београд
Разумевање књижевног текста у односу са другим наставним предметима
- теоријско-методички аспект –

 

Резиме:


У раду се разматра природа књижевности и природа књижевног текста а затим се прелази на однос књижевности са другим наставним предметима. Књижевност пружа велике могућности за корелацију са другим наставним предметима (веронаука, историја, природа и друштво, екологија, природне науке), али да би извршила своју васпитно-образовну улогу најпре мора да се разуме смисао и значење књижевног текста, мора да се разуме изнијансован и сложен језик књижевности.

Кључне речи:
књижевни текст, настава књижевности, симболични језик, статус књижевне чињенице, корелација наставних предмета, књижевност и други наставни предмети, веронаука, екологија, научно-популарна књижевност.

 

 

Summary:


We discuss nature of literature and literature text and then we discuss relation of literature with other teaching subjects. Literature offers great possibilities for correlation with other teaching subjects (religion, history, Science and Social Sciences, Ecology, Natural Sciences), but in order to fulfil its educational-pedagogical role, we must first understand the sense and meaning of a literature work, and we have to understand shaded and complex language of literature.
 

Key words:
literature text, teaching literature, symbolic language, status of literature fact, correlation of teaching subjects, literature and other teaching subjects, Religion, Ecology, scientific-popular literature.

   
 

Povratak na početnu stranicu