Povratak na početnu stranicu Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

мр Сања Благданић
Учитељски факултет, Београд
Квалитет низа задатака објективног типа у настави природе и друштва

 

Резиме:


Циљ овог рада и спроведеног емпиријског истраживања је сагледавање квалитета низа задатака објективног типа које осмишљавају учитељи у настави природе и друштва. Конструисање питања за овај вид испитивања је комплексан захтев како у погледу моућих форми задатака, тако и у погледу задатака којима се захтевају различити нивои знања.Резултати истраживања које смо спровели анализом педагошке документације (471 задатак који су конструисали учитељи) указали су на доминацију есејских задатака кратког одговора, као и задатака којима се од ученика тражи препознавање и репродукција чињеница, док је веома мали бој задатака који захтевају квалитативно више нивое знања.

Кључне речи:
задаци објективног типа, облици задатака, квалитет знања, природа и друштво

 

Summary:


The aim of this paper and the completed empirical research is observing the quality of the set of tasks of objective type created by teachers in teaching Natural and Social Sciences. Making questions for this aspect of the research is a complex requirement, concerning both possible forms of tasks as well as tasks which require different levels of knowledge. The results of the performed in the research of the analysis of pedagogical documentations (471 tasks created by teachers), pointed at the dominance of essay-type tasks of short replies, as well as tasks which require from students recognizing and reproduction of facts, and a small number of tasks require qualitatively higher levels of knowledge.

Key words:
tasks of objective type, forms of tasks, knowledge quality, Natural and Social Sciences