Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXII, 2009/3, стр. 62-72
UDC 37.036  165.194

др Сања Филиповић
Учитељски факултет, Београд
Значај когнитивних и креативних фактора у ликовном развоју деце

 

Резиме:


Развој стваралачког понашања личности није изоловани процес, већ је саставни део когнитивног, социјалног и моралног развоја детета, а сваки од развојних аспеката је саставни део развоја стваралачких капацитета. Интелектуални процеси су од великог значаја за разумевање визуелних естетских симбола, па су и когнитивне и креативне активности један од услова естетске комуникације и ликовног развоја деце.

Многи аутори сматрају да је креативност, као општељудски потенцијал и потреба, присутна у сваком детету, а да су деца која не испољавају креативне особености на известан начин ометена или угрожена. Циљ овог рада јесте испитати узроке некреативног понашања деце, обзиром да васпитно–образовни рад подразумева потпомагање целовитог развоја личности детета, хармоничан однос развоја интелектуалног и емоционалног аспекта личности детета.

 

Кључне речи:
когнитивни фактори, креативни фактори, ликовни развој деце

 

Summary:


The development of creative behaviour of personality is not an isolated process, but it is an integral part of cognitive, social and moral development of a child, and each o the developmental aspects is an integral part of development of creativity capacities. Intellectual processes are of a great importance for understanding visual aesthetic symbols, so cognitive and creative activities are one of the conditions of aesthetic communication and art development of children.

Many authors consider that creativity as general human potential and need are present in each child, so children are those who do not express creative characteristics are in a way backward or endangered. The aim of this paper is studying causes of non-creative behaviour of children, considering the fact that pedagogical-educational work requires helping the whole development of children’s personality, harmony relation of the intellectual and emotional aspect of the children’s personality.

Key words:
cognitive factors, creative factors, art development of children

   
 

Povratak na početnu stranicu