Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXII, 2009/3, стр. 73-87
UDC 371.3::82-93.09

Вишња Мићић
Учитељски факултет, Београд
Интертекстуални приступ књижевном делу – методички аспект

 

Резиме:


У овом раду покушаћемо да представимо неколико комплекснијих књижевних текстова из програма за млађи школски узраст, који се ослањају на друге текстове и тиме отварају могућност за интертекстуални приступ у настави. Циљ рада није исцрпна анализа ових текстова, већ расветљавање интертекстуалних веза, одређивање функције подтекста и давање предлога за рад у настави. Примери које ћемо упознати кроз овај рад заснивају се углавном на пародији и алузији. Поменућемо научне радове који се баве интертекстуалним приступом и који могу бити од користи учитељима или студентима учитељских факултета приликом припрема за наставу књижевности.

Кључне речи:
интертекстуалност, подтекст,
алузија, пародија, читалац

 

Summary:


This paper is an attempt to present some complex literary texts from the curriculum for the younger school age, which refer to other texts and in this way realize the possibilities for inter-textual approach to teaching. The aim of this paper is not a thorough analysis of these texts, but clearing inter-textual connections, determination of functions of the underlying meaning and giving suggestions for teaching. Examples we are going to come across in this paper are mainly based on parody and allusion. We are going to mention scientific papers dealing with the inter-textual approach which can be useful for teachers or students of the Teacher Training Faculties when preparing Literature classes.
 

Key words:
inter-textuality, underlying meaning, allusion, parody, reader

   
 

Povratak na početnu stranicu