Sajt Savremeno Virtuelna tura FB IN YT   Image Map  

Списак одобрених тема за мастер студије

ПРЕДЛОГ ТЕМА ЗА МАСТЕР СТУДИЈЕ

школска 2024/2025.

 

Ментор: проф. др Гордана Мишчевић
Методика упознавања околине

  1. Спечифичности примене кооперативног приступа у упознавању околине
  2. Примена игара са готовим правилима у упознавању околине.
  3. Подстицање дечјег истраживања друштвених појава и процеса.
  4. Методички аспекти организације излета.
  5. Значај откривања природних појава за децу предшколског узраста.
  6. Упознавање значаја здраве, чисте и очуване животне средине.
  7. Изградња безбедног понашања приликом упознавања околине
  8. Метакогнитивно подстицајне активности упознавања околине.
  9. Програмирани материјали у упознавању околине
  10. Методички аспекти истраживања природних материјала приликом упознавања околине

 

Ментор: проф. др Сања Благданић
Методика наставе природе и друштва

  1. Методичке специфичности конструисања наставних средстава у настави природе и друштва
  2. Континуитет и промене у концепцији и структури наставних програма за Природу и друштво – од 1970. до данас
  3. Настава природе и друштва у региону – концепцијске сличности и разлике у наставним програмима
  4. Настава природе и друштва у региону – концепцијске сличности и разлике у уџбеницима
  5. Виртуелни музеји у настави природе и друштва – могућности и изазови
  6. Вредновање и оцењивање у настави природе и друштва из перспективе ученика и учитеља
  7. Квалитет знања ученика о историјским садржајима у настави природе и друштва
  8. Квалитет знања ученика о биолошким садржајима у настави природе и друштва
  9. Квалитет знања ученика о хемијским садржајима у настави природе и друштва
  10. Методичка функција аналогија у настави природе и друштва
  11. Анализа квалитета задатака у неформалним тестовима знања који се користе у настави природе и друштва
  12. Дидактичко-методичка апаратура у уџбеницима за Свет око нас
  13. Дидактичко-методичка апаратура у уџбеницима за Природу и друштво
  14. Mетодичка улога уметничких слика у настави природе и друштва
  15. Интегративни потенцијал наставних садржаја о животињама у настави природе и друштва и ликовне културе
  16. Интегративни потенцијал наставних садржаја о биљкама у настави природе и друштва и ликовне културе
  17. Методичке специфичности примене мобилних апликација у настави природе и друштва
  18. Заблуде ученика о природним феноменима који се изучавају у настави природе и друштва
  19. Ставови ученика о настави природе и друштва
  20. Ставови учитеља о програмима наставе и учења за Свет око нас и Природу и друштво

 

Ментор: проф. др Ивко Николић
Методика наставе природе и друштва

  1. Објекти за реализацију наставе природе и друштва
  2. Педагошко-дидактичко-методичке компетенције наставника у настави природе и друштва
  1. Методички приступ настави природе и друштва
  2. Место и улога наставника и ученика у настави природе и друштва
  3. Наставна средства у настави природе и друштва
  4. Заступљеност географских садржаја у настави природе и друштва
  5. Заступљеност биолошко-хемијских садржаја у настави природе и друштва
  6. Евалуацијске компетенције наставника у настави природе и друштва
  7. Значај ваннаставних активности у школи

 

Ментор: проф. др Зорица Веиновић
Методика упознавања околине

  1. Упознавање околине: еколошки аспекти уџбеника за припремни предшколски програм
  2. Улога еколошког филма у упознавању околине
  3. Упознавање околине: пројекти у функцији заштите животне средине
  4. Развој афективног односа предшколске деце према природи у упознавању околине
  5. Упознавање околине: значај експеримената за учење о значају и загађењу ваздуха
  6. Упознавање околине: значај експеримената за учење о значају и загађењу воде
  7. Упознавање околине: мотивација предшколске деце да брину о природи
  8. Покретне игре у функцији упознавања биљака и животиња

 

Ментор: доц. др Горана Старијаш
Методика наставе природе и друштва

  1. Значај пројектне наставе за социјализацију ученика у настави природе и друштва
  2. Интегративни приступ наставним садржајима у првом циклусу основног образовања
  3. Хеуристичка настава као окосница развијајуће наставе природе и друштва
  4. Место и улога одрживог развоја у настави природе и друштва
  5. Могућности примене амбијенталне наставе у настави природе и друштва
  6. Значај и примена игроликих активности у настави природе и друштва

 

Ментор: Проф. др Александар Стојановић
Дидактика

  1. Изазови процеса учења у савременој настави
  2. Стратегије подстицања стваралаштва ученика
  3. Значај и специфичности инклузивне наставе
  4. Стручна оспособљеност учитеља у функцији иновација у настави
  5. Вредновање наставе
  6. Наставне методе у савременој школи
  7. Значај партнерства школе и породице
  8. Могућности подстицања стваралаштва у млађим разредима основне школе
  9. Компетенције учитеља у функцији квалитета савремене наставе
  10. Специфичности рада са даровитим ученицима

 

Ментор: Проф. др Александар Стојановић
Дидактика са методиком васпитно-образовног рада

  1. Креирање подстицајног окружења за учење предшколске деце
  2. Примена савремених педагошких теорија у васпитно-образовној пракси вртића
  3. Значај партнерства са породицом
  4. Холистички приступ васпитању предшколске деце
  5. Компетенције васпитача у функцији отварања предшколске установе ка друштвеној заједници
  6. Игра као развијајући потенцијал у предшколском васпитању
  7. Стратегије васпитача у подстицању креативности деце
  8. Улога васпитача у развијању квалитетне сарадње са родитељима деце
  9. Вредновање у предшколском васпитању
  10. Компетенције васпитача у функцији развијања партнерства са са родитељима деце
  11. Улоге васпитача у развијању демократске и инклузивне праксе
  12. Поступци васпитача при развијању програма усмереног на подршку добробити деце
  13. Значај социјалне интеракције у предшколском васпитању
  14. Значај развијања партнерства са локалном заједницом
  15. Педагошке компетенције васпитача у функцији подстицања дечје даровитости

 

Ментор: проф. др Вера Радовић
Дидактика

  1. Специфичности групног рада у настави различитих предмета
  2. Ставови учитеља према „новим“ улогама у процесу наставе
  3. Дидактичке карактеристике амбијента за наставу
  4. Дидактичке игре у настави
  5. Дидактичке импликације Гласерове квалитетне школе
  6. Тимска настава у нижим разредима основне школе
  7. Утицај медија на формирање слике о статусу и улогама учитеља
  8. Дидактичко образовање наставника у различитим земљама Европе
  9. Историјски развој наставе и дидактике у Србији
  10. Учење делањем у процесу наставе
  11. Саморегулисано учење у процесу наставе
  12. Скривени курикулум
  13. Значај реципрочног поучавања у настави
  14. Вршњачко оцењивање у наставном процесу
  15. Значај и улога самооцењивања у настави
  16. Изазови у аналитичком оцењивању рада и постигнућа ученика млађег школског узраста
  17. Дидактичке вредности и изазови у примени дијалошке методе у процесу наставе
  18. Дидактичке вредности и изазови у примени монолошке методе у процесу наставе
  19. Стандарди и ефекти примене теста знања у оцењивању рада и постигнућа ученика
  20. Примена различитих видова индивидуализоване наставе у нижим разредима основне школе
  21. Мишљење учитеља о организацији и извођењу допунске и додатне наставе
  22. Конструктивистичка дидактика и импликације за наставну праксу
  23. Карактеристике финског система образовања и импликације за наставну праксу у другим земљама Европе
  24. Сарадња родитеља и учитеља у процесу наставе
  25. Дидактичке карактеристике окружења за наставу и ефекти на процес учења ученика

 

Ментор: проф. др Зорица Ковачевић
Дидактика са методиком васпитно-образовног рада

  1. Програм предшколског васпитања и образовања из перспективе васпитача
  2. Подршка добробити детета као циљ предшколског васпитања и образовања
  3. Развој кључних образовних компетенција за целоживотно учење у раду са децом предшколског узраста
  4. Интегрисан приступ учењу и развоју деце
  5. Контекст предшколске установе као полазиште у развијању реалног програма
  6. Простор реалног програма из перспективе детета
  7. Физичко окружење деце као подстицај за учење и истраживање
  8. Отворен простор дечјег вртића као место учења и истраживања деце
  9. Локална заједници као место учења и истраживања деце
  10. Материјали као подршка развоју истраживачких капацитета деце
  11. Значај и улога социо-културног и педагошког контекста у развијању реалног програма
  12. Значај самосталних практичних и истраживачких активности деце у учењу и истраживању деце
  13. Игра као основ развијања и испољавања добробити детета
  14. Учење и игра из перспективе детета
  15. Сарадничко учење деце предшколског узраста
  16. Потенцијали учења деце кроз пројекте
  17. Праћење и документовање – подршка учешћа детета у програму и заједничко разумевање учења
  18. Учешће породице и локалне заједнице у развијању реалног програма

  

Ментор: Проф.др Данимир Мандић
Образовна технологија

  1. Дигитална зрелост у образовно-васпитној установи
  2. Интернет технологије у функцији вредновања знања ученика
  3. Интернет технологије у планирању и реализацији наставе природе и друштва за трећи разред основне школе
  4. Информационе технологије у реализацији активности физичког васпитања за децу предшколског узраста
  5. Дигиталне образовне игре
  6. Значај информационе технологије у образовању у САД-у
  7. Студентски спорт као фактор здравог живота
  8. Ставови ученика млађег школског узраста о начину коришћења слободног времена и боравка у природи
  9. Дигиталне игре у функцији подстицаја за учење
  10. Интернет технологије у интегративној настави природе и друштва
  11. Мултимедијални софтвери у организацији наставе у првом разреду
  12. Оспособљеност васпитача за коришћење информационих технологија у планирању активности

  

Ментор: Проф. др Мирослава Ристић
Образовна технологија

  1. Алати вештачке интелигенције за креирање образовних садржаја
  2. Компетенције за етичку употребу вештачке интелигенције и података
  3. Образовни потенцијали вештачке интелигенције у разредној настави
  4. Технологије вештачке интелигенције у STEAM наставном моделу
  5. Алати вештачке интелигенције у формативном вредновању
  6. Дидактичко-методичке стратегије васпитно-образовног рада за развој алгоритамског начина мишљења
  7. Компетенције васпитача за одговорну и ефикасну употребу дигиталних технологија
  8. Вештачка интелигенција у усвајању енглеског језика код предшколске деце
  9. Escape room у раду са децом предшколског узраста
  10. Развој дигиталних компетенција деце предшколског узраста
  11. Дигитална игра као развијајући потенцијал у васпитно-образовном раду
  12. Вештачка интелигенција у базичном образовању – могућности и изазови
  13. Вештачка интелигенција у инклузији предшколске деце

 

Ментор: Проф. др Мирослава Ристић
Методика наставе информатике

  1. Методичка улога образовних игара у настави дигиталног света
  2. Програмирање у настави дигиталног света – концепцијске сличности и разлике у уџбеницима
  3. Методичке специфичности примене мобилних апликација у настави дигиталног света
  4. Интегративни приступ садржајима дигиталног света и природе и друштва
  5. Роботика у базичном информатичком образовању
  6. Визуелно програмирање у наставном предмету Дигитални свет
  7. Методички потенцијал обрнуте учионице у настави дигиталног света
  8. Улога веб ресурса у наставном предмету Дигитални свет
  9. Вредновање у наставном предмету Дигитални свет

 

Ментор: Проф. др Филдуза Прушевић Садовић (Нови Пазар)
Образовна технологија

  1. Традиција и иновације у модернизацији школе
  2. Друштвене промене и развој основне школе
  3. Значај индивидуализације наставе у подстицању даровитости и креативности
  4. Управљање иновацијама у образовању
  5. Школа у окружењу нових извора сазнања
  6. Савремени уџбеник као основно средство наставе и учења
  7. Савремени уџбеник у функцији активног учења
  8. Настава као интерактивно-комуникативни процес
  9. Учење путем  открића у млађим разредима основне школе
  10. Учење кроз игру у млађим разредима основне школе
  11. Тешкоће у примени савремених медија у основношколској настави
  12. Стратегије превазилажења антикомуникационог миљеа традиционалне школе
  13. Креативност и иновативност будућих учитеља и васпитача
  14. Вредновање рада ученика у иновативној настави
  15. Процењивање и оцењивање у млађим разредима основе школе по нормама 21. века
  16. Могућности  примене вештачке интелигенције у настави
  17. Вештачка интелигенција у образовању – примена и злоупотреба
  18. Могућности коришћења ChatGPT у млађим разредима основне школе
  19. Улога едукативних робота у савременом учењу
  20. Критичка анализа  уџбеника и садржаја предмета „Дигитални свет“

 

Ментор: Проф. др Оливера Ђокић
Методика наставе математике 2:

  1. Пример дечије књиге Едвина Абота Флетленд: романса многих димензија у математичкој култури
  2. Математичка култура
  3. Дечије перспективе о настави математике
  4. Визуелизација као индикатор математичке даровитости
  5. Коришћење међународног тестирања за учење: анализа геометријских задатака у ТИМСС-у
  6. И друге теме према интересовању студената

 

 Ментор: Проф. др Оливера Ђокић
Методика развоја почетних математичких појмова 1:

  1. Стрип у функцији развоја дечијег просторног резоновања
  2. Игре у функцији развоја дечијег просторног резоновања
  3. Играчке у функцији развоја дечијег просторног резоновања
  4. Aртефaкти из различитих култура у функцији формирања обрасца код деце
  5. Филозофске концепције о имагинацији у раду Ксеније Атанасијевић: елемент учења о геометријским облицима
  6. И друге теме према интересовању студената

 

Ментор: Проф. др Маријана Зељић,
Методика наставе математике 2

  1. Једначине у почетној настави
  2. Стратегије сабирања у блоку бројева до 100
  3. Ментална аритметика
  4. Стратегије решавања проблемских задатака
  5. Релације поређења у почетној настави математике
  6. Постављање проблема од стране ученика
  7. Развијање значења појма броја
  8. Репрезентације у настави математике
  9. Нестандардни задаци у настави математике
  10. Разумевање појма површине у почетној настави математике

 

Ментор: Проф. др Маријана Зељић,
Методика развоја почетних математичких појмова 1

  1. Значај контекста при решавању проблемских задатака код деце предшколског узраста
  2. Игре једначења у функцији развијања појма броја
  3. Репрезентације броја
  4. Стратегије рачунања на предшколском узрасту
  5. Значај коришћења модела и репрезентација у развијању почетних математичких појмова
  6. Ефекти програма почетног математичког образовања – мишљења васпитача и учитеља

 

Ментори: Проф. др Даница Џиновић, Проф. др Владан Пелемиш, Проф. др  Филип Којић
Методика физичког васпитања

  1. Реализацији физичког васпитања са децом раног предшколског узраста-ставови васпитача.
  2. Анализа и реализацији физичког васпитања за предшколску децу у новим Основама програма-Године узлета.
  3. Ставови васпитача о значају физичког васпитања за предшколску децу.
  4. Мишљење васпитача о ефектима програмираних вежби за лепо и правилно држање тела предшколске деце.
  5. Игролике моторичке активности у физичком васпитању деце јасленог узраста.
  6. Значај спортских активности у усавршавању основних облика кретања код деце.
  7. Улога, значај и организација физичких активности (пасивних, полуактивних и активних) за децу до годину дана.
  8. Играчка као фактор физичког развоја деце до годину дана.
  9. Монтесори програма, карактеристике и примена.
  10. Кретање и музика у преплитању физичких и музичких активности деце.
  11. Надареност као посебна категорија деце припремне предшколске групе за базичне спортове.
  12. Дете, тренинг и спорт.
  13. Стицање моторичких вештина и знања деце кроз конструкцију физичких области.
  14. Стицање моторичких вештина и знања деце кроз имплементацију васпитних области.
  15. Реализација физичких активностима са децом ометеном у развоју.
  16. Улога и значај покретних моторичких игара за децу.
  17. Примена покретних игара зависно од узраста деце.
  18. Мини спортске игре у раду са децом предшколског узраста
  19. Физичко васпитање деце реализовано кроз пројектне активности.
  20. Пројектне активности из физичког васпитања са децом млађе узрасне групе.
  21. Пројектне активности из физичког васпитања са децом мешовите групе.
  22. Пројектне активности из физичког васпитања са децом средње узрасне групе.
  23. Пројектне активности из физичког васпитања са децом старије узрасне групе.
  24. Пројектне активности из физичког васпитања са децом припремне предшколске групе.
  25. Покретне моторичке игре у пројектним активностима деце.
  26. Игролике моторичке игре у пројектним активностима деце.
  27. Елементарне игре у раду са предшколском децом
  28. Елементарне игре у пројектним активностима деце.
  29. Такмичарске игре у пројектним активностима деце.
  30. Реализација зимских пројектних активности са предшколском децом.
  31. Реализација летњих пројектних активности са предшколском децом.
  32. Примена нетрадиционалних игара у формама рада предшколске деце
  33. Физичко васпитање деце јасленог узраста.
  34. Физичко васпитање деце од 3-4 године живота.
  35. Физичко васпитање деце од 4-5 година живота.
  36. Физичко васпитање деце од 5-6 година живота.
  37. Физичко васпитање деце од 6-7 година живота.
  38. Улога и значај плесних активности за децу до 3 године.
  39. Различите врсте плесних активности и њихова примена са предшколском децом
  40. Улога и значај плесних активности за децу од 3 до 7 година.
  41. Улога, значај и реализација народног плеса са предшколском децом.
  42. Улога, значај и реализација етно плеса са предшколском децом.
  43. Улога, значај и реализација диско плеса са предшколском децом.
  44. Улога, значај и реализација фолклора са децом у завршним приредбама установе.
  45. Ангажованост деце у слободним физичким активностима у дворишту установе.
  46. Иновативна средства као фактор ефикасне физичке активности са децом.
  47. Средства физичког васпитања предшколске деце.
  48. Инспекција постуралног статуса предшколске деце.
  49. Статус ногу и стопала предшколске деце.
  50. Примена елементарне атлетике у физичком васпитању предшколске деце.
  51. Скакања као облик кретања деце и елементи који одређују квалитет скакања.
  52. Бацање као облик кретања деце и елементи који одређују квалитет бацања.
  53. Ходање и трчање као облици кретања деце и елементи који одређују квалитет ходања и трчања.
  54. Показатељи оптерећења предшколске деце на усмереној активности.
  55. Показатељи ангажованости деце на усмереној активности.
  56. Примена јоге у физичком васпитању деце предшколског узраста
  57. Компетенције васпитача у реализацији физичког васпитања са децом предшколског узраста
  58. Примена елементарне гимнастике у физичком васпитању предшколске деце.
  59. Пилатес лопта у физичком васпитању предшколске деце.
  60. Пилатес лопта као превентивно и корективно средство у физичком васпитању предшколске деце
  61. Вежбе обликовања као фактор лепог и правилног држања тела деце.
  62. Усмерена физичка активност реализована кроз полигон.
  63. Оцена психомоторног развоја деце до годину дана.
  64. Оцена психомоторног развоја двогодишње деце.
  65. Оцена психомоторног развоја трогодишње деце.
  66. Оцена моторичких способности четворогодишње деце.
  67. Физички развој и моторичке способности петогодишње деце.
  68. Физички развој и моторичке способности шестогодишње деце.
  69. Физички развој и моторичке способности деце припремне предшколске групе.
  70. Физичко васпитање као окосница других васпитних области.
  71. Спремност родитеља да се укључе у активности деце у вртићу
  72. Вежбе организованог постављања и кретања као детерминанта ефикасне усмерене активности.

 

Ментор: Проф. др Драган Бранковић
Методика наставе физичког васпитања

  1. Уводно-припремна фаза часа у функцији интензификације наставе физичког васпитања
  2. Методологија тестова за праћење развоја и физичких способности ученика
  3. ЗДРАВИТАС
  4. Развој снаге на часовима физичког васпитања
  5. Програм рада на логоровању
  6. Исхрана у природи
  7. Активности у природи – мере безбедности
  8. Шах као дидактичко средство
  9. Kорелација наставе физичког васпитања са другим наставним областима
  10. Васпитна функција наставе физичког васпитања
  11. Оцењивање у настави физичког васпитања
  12. Атлетске дисциплине у програму физичког васпитања
  13. Спортско трчање – техника и методика
  14. Партерна гимнастика као фактор развоја
  15. физичких способности
  16. Рипстол (шведске мердевине) – справа за развој
  17. Елементарне игре – методичка вредност
  18. Спортске игре у настави физичког васпитања
  19. Мини рукомет – методички значај
  20. Вежбе обликовања у функцији развоја физичких способности
  21. Школска спортска такмичења млађег школског узраста
  22. Пливање – фактор физичког развоја
  23. Пливачке технике
  24. Јога у физичком васпитању деце основношколског узраста
  25. Технике смучања
  26. Традиција у настави физичког васпитања
  27. “Заборављене” елементарне игре
  28. Музика и плес – чиниоци психо-физичког развоја
  29. Фолклор у настави физичког васпитања
  30. Друштвени плесови у програму физичког васпитања
  31. Повређивање и мере опреза на часовима физичког васпитања
  32. Постурални поремећаји код деце млађег школског узраста
  33. Дисфункционална стопала – превентива и корекција
  34. Физичка писменост
  35. Мотивација за бављење спортом
  36. Спорт и публика
  37. “Све за победу”
  38. Спортске вештине у свакодневном животу
  39. Спорт и туризам
  40. Девијантна понашања у спорту
  41. Спорт и религија

 

Ментор: проф. др Нака Никшић (Нови Пазар)
Методика музичке културе

  1. Улога покрета у развијању музичких способности и поставци елементарне музичке писмености ученика млађег школског узраста
  2. Интегративни приступ у реализацији музичких садржаја од I до IV разреда основне школе
  3. Методичка функција свирања на дечијим музичким инструментима у увођењу ученика у музичку писменост
  4. Игре у функцији развоја музичких способности и музичког описмењавања ученика узраста седам до једанаест година
  5. Неговање мултикултуралности и интеркултуралности у настави музичке културе
  6. Музички садржаји у функцији афективног и социјалног развоја ученика узраста седам до једанаест година
  7. Препознавање и усмеравање музички даровитих ученика у разредној настави
  8. Мултимедији у настави музичке културе у млађим разредима основне школе
  9. Праћење и вредновање музичког развоја ученика од I до IV разреда основне школе
  10. Ваннаставне музичке активности у разредној настави

 

Ментор: доц. др Александра Стошић
Методика музичке културе

  1. Функционалност бројалица од 6/7. до 11. године
  2. Методички приступи у примени традиционалне песме Косова и Метохије на млађем школском узрасту
  3. Песма и игра са певањем као елементи интегрисане наставе
  4. Дечје фолклорне игре као подстицај за рад на музичком описмењавању
  5. Анализа Уџбеника музичке културеса аспекта рада на развоју ритмичких способности

 

Ментор: доц.др Маја Соколовић Игњачевић
Методика музичког васпитања

  1. Вокална традиција и културна разноликост у раду са децом предшколског узраста
  2. Музичке дидактичке игре у предшколском музичком васпитању
  3. Заступљеност музичког васпитања у пројектним активностима у предшколским установама
  4. Рад са дечјим инструментима у предшколском музичком васпитању
  5. Избор композиција за певање у раду са децом предшколског узраста
  6. Избор композиција за слушање у раду са децом предшколског узраста
  7. Улога, значај и начини рада у области слушања музике у предшколском узрасту
  8. Бројалице у музичким активностима предшколске деце

 

Ментор: доц.др Алма Тртовац
Методика музичког васпитања

  1. Интегративни приступ у реализацији музичких активности у раду са децом предшколског узраста
  2. Улога и значај бројалица у функцији развоја ритмичких способности деце предшколског узраста
  3. Полифункционалност музичких игара у предшколском васпитању
  4. Омиљене дечје игре узраста пет година
  5. Дидактичке музичке игре и њихова функција у васпитно – образовном раду са децом предшколског узраста
  6. Улога и значај песме за развој вокалних способности деце предшколског узраста
  7. Слушање музике у предшколском васпитању
  8. Методе и облици васпитно – образовног рада у музичком васпитању деце предшколског узраста
  9. Задаци и принципи музичког васпитања деце предшколског узраста
  10. Орфов инструментаријум и његова примена у раду са децом предшколског узраста

 

Ментор: проф. др Горан Зељић
Српски језик

  1. Синтакса реченице у основношколским уџбеницима
  2. Александар Белић као нормативиста – Белићев правопис
  3. Бројне именице и изведенице од бројева у систему врста речи
  4. Правописни изузеци – компаративна анализа нормативних приручника после Другог светског рата
  5. Стандардизација верзалних и вербализованих скраћеница
  6. Фонолошка и морфолошка адаптација скраћеница из страних језика
  7. Декомпоновани предикат и функционално стилска маркираност
  8. Српски правопис за средње школе из 1914. године Милана Петровића и данашња правописна норма
  9. Футуроид у делима савремених српских писаца
  10. Морфофонолошка правила и изузеци у граматичким приручницима од М. Стевановића до данас

 

Ментор: проф. др Бојана Милосављевић
Српски језик

  1. Граматички садржаји и граматичка терминологија у Вуковој Писменици
  2. Односна зависна реченица у граматици и правопису
  3. Садржаји из лексикологије у основношколским граматичким уџбеницима
  4. Терминолошка лексика из области информатике у основношколским уџбеницима за предмет Дигитални свет
  5. Терминолошка лексика у основношколским уџбеницима за предмет Свет око нас
  6. Лексика из сфере религије у основношколским уџбеницима за верску наставу
  7. Матаметичка терминологија у основношколским уџбеницима за математику
  8. Одлике научног стила у граматичким уџбеницима за основну школу
  9. Фразеологија у књижевности за децу (на примеру изабраног дела)
  10. Узвичне реченице у народним или у ауторским бајкама (на примеру изабраних бајки)
  11. Употреба глагола у народним или у ауторским бајкама (на примеру изабраних бајки)
  12. Врсте атрибута у поезији за децу (на примеру изабраних песама)
  13. Синтагме у поезији за децу / у бајкама (народним или ауторским) (на примеру изабраних песама или бајки)
  14. Односне зависне реченице у народним или у ауторским бајкама (на примеру изабраних песама или бајки)
  15. Именске речи у баснама Доситеја Обрадовића
  16. Лексички слојеви у Фреде, лаку ноћ Драгослава Михаиловића
  17. Језик и стил завичајног писца (писац по избору)
  18. Језик и стил Малог Политикиног забавника
  19. Функционално стилске одлике текстова у Малом Политикином забавнику
  20. Форме учтивости у изабраним драмама Александра Поповића

 

Ментор: доц. Др Ана Петровић Дакић
Српски језик    

  1. Слика образовног система и учесника у њему у медијском дискурсу
  2. Језичка изградња односа Ми : Други у уџбеницима за ниже разреде основне школе
  3. Други у учионици/соби
  4. Дискурс „тешких тема“ у разговору одраслих са децом
  5. Изградња идентитета путем дискурса у уџбеницима за ниже разреде основне школе
  6. Дечја самоизградња идентитета кроз језик у учионици/соби
  7. Језичка изградња рода у јаслицама у троуглу дете – васпитач – друга деца
  8. Језички елементи конструкције рода у основношколским језичким уџбеницима
  9. Конструкција идеалног ученика у школским програмима, уџбеницима или медијима
  10. Језичке идеологије у школским програмима, уџбеницима, учионици или соби
  11. Критичка анализа дискурса на релацији учитељ/васпитач – родитељи
  12. Идеологија у самопредстављању приватних школа
  13. Тржиште и стратегије убеђивања у рекламном дискурсу одређених курсева
  14. Дискурс српских универзитета
  15. Дискурзивно грађење међусобних односа у онлајн студентским групама
  16. Дечји погледи на писменост у сиромашнијим подручјима
  17. Мешање глаголских основа у дечјем језику
  18. Језичко стваралаштво и развој творбених механизама у дечјем језику
  19. Усвајање зависних реченица код деце
  20. Корпуси дечјег језика у свету и код нас

Ментор: проф. др Слађана Јаћимовић
Увод у тумачење књижевности

  1. Епски јунаци у песмама косовског циклуса и драми Бој на Косову Љубомира Симовића
  2. Љубавна поезија Милутина Бојића
  3. Слика мегалополиса у Роману о Лондону Милоша Црњанског
  4. Женски ликови у Другој књизи Сеоба Милоша Црњанског
  5. Траума одрастања – Рани јади и Башта, пепео Данила Киша
  6. Проклета авлија Владимира Кецмановића – пораз људскости у роману Осама
  7. Хумор и сатира у роману Бакоња фра-Брне Симе Матавуља
  8. Између профаног и светог – ликови у роману Доротеј Добрила Ненадића
  9. Родољубива поезија о Великој сеоби: Прелест Севера. Круг рачански, Дунавом Милосава Тешића
  10. Историјско и легендарно у роману Омер паша Латас Иве Андрића
  11. Књижевни ликови у збирци Лица Иве Андрића
  12. Хумор и гротеска у драмама Душана Ковачевића
  13. Слика рата и људских судбина у роману Судбине Мирослава Поповића
  14. Људске судбине у роману Дан шести Растка Петровића

 

Ментор: проф. др Валентина Хамовић
Увод у тумачење књижевности

  1. Елементи дечјег фолклора у циклусу „Игре” из збирке песама Непочин поље Васка Попе
  2. Феноменологија простора у приповеци „Буре” Исидоре Секулић и „Лилика” Драгослава Михаиловића у контексту дечјег поимања света
  3. Лирски дневник одрастања: дете као сведок историјских догађаја у поеми „Детињство” Оскара Давича
  4. Наивна перспектива и доживљај рата у роману Топ је био врео Владимира Кецмановића
  5. Мотиви женске туге у српским лирским народним песмама
  6. Мотиви снова у приповеткама српског реализма
  7. Слике људских судбина у делу Божји људи Борисава Станковића
  8. Мотив Богородице Тројеручице у српској послератној поезији
  9. Моралне дилеме у драми Путујуће позориште Шопаловић Љубомира Симовића

 

Ментор: доц. др Ана Миловановић
Драма и покрет

  1. Лутка Аћим као главни дечји лик  у телевизијској серији „На слово, на слово” Душана Радовића
  2. Mетафорични и метонимијски потенцијали лутке у телевизијској серији „На слово, на слово” Душана Радовића
  3. Слика предшколског детета у телевизијској серији „На слово, на слово” Душана Радовића
  4. Потенцијали лутке у функцији усвајања почетних математичких појмова и релација у телевизијској серији „На слово, на слово” Душана Радовића
  5. Представљање образовних садржаја лутком у функцији дететовог упознавања околине у програмима за децу Телевизије Београд
  6. Представљање наставних садржаја природе и друштва у луткарским програмима за децу Телевизије Београд
  7. Лутка у функцији развоја дечје визуелне перцепције и креативности у програмима за децу Телевизије Београд
  8. Језик и говор лутке у програмима за децу Телевизије Београд у функцији развоја дечјег говорa
  9. Значај лутке за морално васпитање у „Коларићу –Панићу” Љубише Ђокића

 

Ментор: проф. др Слађана Јаћимовић
Српска култура у европском контексту

  1. Културни значај Матице српске
  2. Слика српске културе у Описанију Србије Вука Стефановића Караџића
  3. Ја и други у Писмима из Италије Љубомира Ненадовића
  4. Културни значај Српске књижевне задруге
  5. Развој високог образовања у Србији (1808–1905)
  6. Век Универзитета у Београду: образовни, научни и културни значај
  7. Јелисавета Начић, прва жена архитекта у Србији
  8. Словенска митологија у Бурлесци Господина Перуна Бога Грома Растка Петровића
  9. Развој становања у Србији током 20. века
  10. Народна библиотека Србије: историја и културно-образовни значај
  11. Модели српске културе у језичким фразеологизмима
  12. Српско културно наслеђе у Будимпешти
  13. Сукоб различитих културних модела у романима Јакова Игњатовића
  14. Први светски рат у српској ликовној уметности
  15. Просветно-културни значај гимназије у Сремским Карловцима
  16. Идеја националног стила у српској архитектури 20. века
  17. Развој филмске уметности у Србији у првој половини 20. века
  18. Слика учитељског позива у романима српске модерне
  19. Модернизам у српској архитектури (1918–1945)
  20. Историја и културно-просветно деловање Народне библиотеке Србије
  21. Одевање у Србији током двадесетог века: континуитет и промене
  22. Слика српског друштва у роману Корени Добрице Ћосића
  23. Позоришта у Београду с краја деветнаестог и почетка двадесетог века (1868‒1914): мисија, репертоари, културни значај
  24. Српски интелектуалци током Првог светског рата
  25. Историјат и културни значај музичког фестивала Мокрањчеви дани

 

Ментор: проф. др Зорана Опачић
Књижевност за децу и младе

  1. Слика учитеља у поезији / прози за децу
  2. Однос деце и одраслих у поезији Јована Јовановића Змаја
  3. Однос Змајевог листа Невен и телевизијске серије Тимотија Џона Бајфорда
  4. Друштвена и класна ангажованост у стваралаштву Александра Вуча
  5. Однос Радовићевог листа Полетарац и телевизијске серије Тимотија Џона Бајфорда
  6. Песнички и телевизијски текст: серија На слово на слово Вере Белогрлић и поезија Душана Радовића
  7. Симболика илустрација у одабраном књижевном делу / сликовници
  8. Књижевни и медијски текст: роман Лето кад сам научила да летим Јасминке Петровић и филм Радивоја Андрића / Аги и Ема Игора Коларова и филма Милутина Петровића
  9. Преосмишљавање књижевног текста у анимирани / цртани филм (одабрани пример)
  10. Однос деце и одраслих у поезији за децу – између ауторитета и слободе (на одабраним примерима)
  11. Хумористичка слика детињства и критика света одраслих у поезији Драгомира Ђорђевића
  12. Алегорија у руху бајке (Ханс Кристијан Андерсен или Оскар Вајлд или Гроздана Олујић)
  13. Однос народне и ауторске бајке (на примеру једног аутора)
  14. Слика савременог света у бајкама Гроздане Олујић
  15. Приповедање као повратак у детињство у приповеткама Бранка Ћопића и Данила Киша (или Ива Андрића)
  16. Слика детињства у прози Бранка Ћопића
  17. Земља чуда као алузија на реалност – Луис Керол, Алиса у земљи чуда
  18. Вршњачки односи и школски систем у романима за децу (Нушић / Ћопић / Стојковић)
  19. Бунтовни јунак омладинског романа (на одабраном примеру)
  20. Одлике сценске бајке Александра Поповића („Пепељуга“ или „Црвенкапа“ или „Снежана и седам патуљака“)
  21. Сан о вечитом детињству – Џејмс Метју Бери, Петар Пан
  22. Модел младог хероја у фантастичном роману (на одабраним примерима)

 

Ментор: проф. др Јелена Панић Мараш
Књижевност за децу и младе

  1. Слика школе у роману Гласам за љубав Гроздане Олујић
  2. Однос деце и одраслих у причама за децу Иве Андрића
  3. Тематске новине у поемама Александра Вуча
  4. Мотив школе и одрастања у поезији Мирослава Антића
  5. Између хумора и васпитних мотива – поезија за децу Јована Јовановића Змаја
  6. Начело игре у поезији и краткој прози Душана Радовића
  7. Мотив дечје дружине у роману по избору из серијала о Хари Потеру Џ. К. Ролинг
  8. Елементи словенске митологије и усмене књижевности у романима Иване Нешић Зеленбабини дарови и Тајна немуштог језика
  9. Свет детињства у збирци Башта сљезове боје Бранка Ћопића
  10. Однос слике и текста у сликовицама Оливера Џеферса
  11. Ловац на маслачке Весне Алексић као роман о изазовима одрастања
  12. Мотив дечје дружине у романима Лицитација ветра и Дођи на једно чудно место Весне Алексић
  13. Одлике приповедања бајки Ханса Кристијана Андерсена
  14. Часопис Полетарац Душана Радовића – концепција, уређивање, ликовни прилози, иновативност
  15. Збирка Поптована децо– композиција, одлике, модерност
  16. О дугмету и срећи Јасминке Петровић као роман о одрастању деце са инвалидитетом
  17. Свет који није у реду – Све је у реду Јасминке Петровић
  18. Слика младих јунака у роману Плава Магдалене Миковић
  19. Поређење бајке по избору и цртаног филма (Златокоса, Мала сирена,…)
  20. Лик Светог Саве у народној књижевности и поезији за децу
  21. Свет природе у поезији Десанке Максимовић
  22. Чудесна бића у поезији  Љубивоја Ршумовића
  23. Тумачења поеме Јежева кућица Бранка Ћопића
  24. Упоредна анализа романа Игора Коларова Аги и Ема и филма Аги и Ема Милутина Петровића
  25. Упоредна анализа романа Владиславе Војиновић Принц од папира и филма Принц од папира
  26. Упоредна анализа романа Јасминке Петровић Лето када сам научила да летим и филма Лето када сам научила да летим Раше Андрића
  27. Упоредна анализа романа Бранка Ћопића Орлови рано лете и филма Орлови рано лете Соје Јовановић
  28. Представа детињства у роману Пипи Дуга Чарапа Астрид Лингрен
  29. Слика породице у роману Мој дека је био трешња Анђеле Нанети
  30. Односи вршњака у роману Хајдук у Београду Градимира Стојковића

 

Ментор: проф. др Вишња Мићић
Методика развоја говора

  1. Вербалне асоцијације предшколске деце на одређене боје и осећања
  2. Функције лутке медијатора у подстицању развоја говора деце
  3. Подстицање језичког стваралаштва деце– како настаје наратив
  4. Описивање као елемент дечје ситуационе нарације и учешће чула у њему
  5. Дечје разумевање и стварање загонетака
  6. Семантичке игре
  7. Подстицање развоја ране писмености
  8. Дечје поимање основних језичких јединица
  9. Синтаксичке игре
  10. Функција алтернативног представљања гласова и речи
  11. Функције слико приче и слико песме
  12. Подстицање развоја графомоторике
  13. Могућности плеса писања
  14. Учешће претчиталаца у процесу читања
  15. Предвиђање као стратегија разумевања прочитаног
  16. Интертекстуалне везе као чинилац избора и редоследа читања књижевних дела
  17. Уметнички одговори на етику традиционалне басне – методички аспект
  18. Лик Марка Краљевића у савременој поезији за децу – методички аспект
  19. Пројектни приступ бајци
  20. Пројектни приступ антагонистима бајке у поезији за децу
  21. Пројектни приступ читању Пустолова Владимира Андрића

 

Ментор: доц. др Владимир Вукомановић Растегорац
Методика развоја говора

  1. Игролики приступ развоју експресивне функције говора код деце
  2. Иконички и симболички гестови у васпитно-образовном раду
  3. Номинални реализам код деце – методички приступ
  4. Дечје разумевање неологизама и бесмислених речи
  5. Усвајање творбених модела кроз игру – методички аспект
  6. Рецепција кратких прича Данила Хармса код деце предшколског узраста
  7. Тајна рођења у савременој поезији за децу – методички приступ
  8. Методички потенцијал песама о пролећу у васпитно-образовном раду
  9. Љубомора и завист у књижевности за децу – методички аспект
  10. Баке и деке у поезији за децу – методички приступ теми старости
  11. Присуство текстова са мотивом смрти биљке у предшколском васпитању
  12. Књиге које лече – тумачење терапеутских сликовница у раду са децом предшколског узраста
  13. Методички приступ стрипу и његовим јунацима у предшколској установи
  14. Утицај анимираног филма на развој невербалне комуникације код деце
  15. Како тумачити рекламе са децом – методички приступ

 

Ментор: доц. др Ђорђе Јанковић
Методика развоја говора

  1. Освешћивање типичних омашки у развоју морфолошког система код деце
  2. Комуникациона потреба као фактор успешности именовања синонима/антонима код деце предшколског узраста
  3. Фактори успешности дечјег грађења речи
  4. Утицај контекста на разумевање непознатих мотивисаних речи код деце предшколског узраста
  5. Методички приступ сегментацији текста на предшколском узрасту
  6. Методички приступ рашчлањавању клитика на предшколском узрасту
  7. Словне игре у приручницима за децу предшколског узраста
  8. Развој дечјег говора у „Полетарцу“ Душана Радовића
  9. Методички приступ поемама за децу Бранка Ћопића
  10. Савремене адаптације класичних бајки
  11. Редослед у анализи акценатских компонената при дечјем дискриминисању српских акцената
  12. Музика као подстицај за састављање широког говорног исказа
  13. Подстицање развоја језичког ритма кроз рад на кратким народним умотворинама
  14. Разлике у доживљају певаних и читаних сегмената текста за децу
  15. Утицај васпитачевог читања на доживљавање и разумевање текста за децу
  16. Глумачка читања текстова за децу у дијахронијској перспективи
  17. Говор у нахсинхронизованим цртаним филмовима у дијахронијској перспективи

Ментор: проф. др Зорица Цветановић
Методика наставе српског језика и књижевности

  1. Поступци обраде слова у настави почетног читања и писања
  2. Редослед учења слова у савременим букварима
  3. Писмене вежбе у настави почетног читања и писања
  4. Методичка структура уџбеника за учење другог писма − латинице
  5. Дидактичко-методичка средства у настави почетног читања и писања
  6. Методичко тумачење народне басне у разредној настави
  7. Басне Доситеја Обрадовића у млађим разредима основне школе
  8. Дидактичко-методичка апаратура за народне бајке у читанкама за разредну наставу
  9. Обрада домаће лектире у трећем разреду основне школе
  10. Врсте читања у млађим разредима основне школе
  11. Методички приступ препричавању у разредној настави
  12. Богаћење речника ученика у настави српског језика
  13. Моделовање часова граматике у млађим разредима основне школе
  14. Лингвометодички текстови и задаци за обраду именица у уџбеницима
  15. Правописне вежбе у млађим разредима основне школе
  16. Групни облик рада у настави српског језика

 

Ментори: проф. др Валерија Јанићијевић, доц. др Бојан Марковић,  доц. др Милена Митровић
Методика наставе српског језика и књижевности

  1.  Концепција предмета Српски језик у разредној настави
  2. Разредна и предметна настава књижевности – континуитет или прекид (у програмима и уџбеницима за четврти и пети разред основне школе)
  3. Савремена поезија/прича за децу у разредној настави (или конкретизација дела одређеног аутора)
  4. Обрада романа у млађим разредима
  5. Контекстуализација и тумачење одломка из романа у разредној настави
  6. Стилске фигуре и њихова значења– методички приступ стилистици у у разредној настави
  7. Методички приступ мотиву смрти у књижевним текстовима за млађе разреде
  8. Драмска књижевност у разредној настави
  9. Методичка анализа савремених буквара (одобрених за школску 2024/2025. годину)
  10. Књижевноуметнички текстови у савременим букварима (одобреним за школску 2024/2025. годину)
  11. Методички приступ учењу другог писма
  12. Променљиве врсте речи у разредној настави српског језика (или конкретизација одређене врсте речи)
  13. Методички приступ садржајима из правописа у разредној настави
  14. Књижевноуметнички текст у настави говорне културе
  15. Вежбе читања нелинеарних књижевних и других текстова
  16. Лексичке и семантичке вежбе у раду са ученицима
  17. Читање и обликовање младог читаоца у настави српског језика
  18. Читање и обрада сликовница у првом и другом разреду основне школе
  19. Анимирани и цртани филм на часовима српског језика
  20. Oбрада епске песме у разредној настави
  21. Речник у настави српског језика и књижевности – методичке могућности и приступи
  22. Методички приступ драмским бајкама у разредној настави
  23. Стваралачке активности у настави књижевност – теоријски и методички приступ
  24. Могућности модела „изокренуте учионицеˮ у настави српског језика и књижевности
  25. Улога медијских садржаја у настави језичке културе
  26. Методичке могућности коришћења дигиталних ресурса у настави српског језика и књижевности
  27. Методичко заснивање песама и кратких прича за децу
  28. Методички приступ унутарпредметној корелацији у настави Српског језика
  29. Методички приступ међупредметној корелацији и интеграцији са наставом Српског језика

 

Ментор: проф. др Слађана Јаћимовић
Академско писање

  1. Одлике и врсте стручних студентских радова
  2. Методологија израде мастер рада
  3. Критичка издања, одлике и значај
  4. Одлике научног стила
  5. Појам и стилови цитирања