Sajt Savremeno Virtuelna tura FB IN YT   Image Map   Пошаљите нам ваше  сугестије на имејл:

Списак одобрених тема за дипломске студије

ТЕМЕ ЗА ИЗРАДУ ДИПЛОМСКИХ РАДОВА ЗА ШКОЛСКУ 2015/2016. ГОДИНУ

Предмет: Методика физичког васпитања

Предметни наставник: проф. др Даница Џиновић Којић

  1. Садржаји физичког васпитања за децу јасленог узраста
  2. Садржаји физичког васпитања за децу од 3-6 година живота
  3. Садржаји физичког васпитања за децу припремне предшколске групе
  4. Ходање и трчање у формама рада са децом
  5. Провлачење, пузање и пењање у формама рада са децом
  6. Колутање и котрљање у формама рада са децом
  7. Примена елементарне гимнастике у физичком васпитању предшколске деце
  8. Примена елементарне атлетике у физичком васпитању предшколске деце
  9. Примена плесних активности у физичком васпитању предшколске деце
  10. Покретна игра у физичком васпитању и њен значај за развој моторичких способности
  11. Примена мини спортских игара у физичком васпитању деце припремне предшколске групе
  12. Улога и значај јутарњег телесног вежбања за децу
  13. Реализација садржаја физичког васпитања кроз усмерену моторну активност
  14. Реализација садржаја физичког васпитања у дворишту предшколске установе
  15. Улога, значај и заступљеност справа и реквизита у физичком васпитању деце

 

Предмет: Књижевност за децу и младе

Предметни наставник: проф. др Зорана Опачић

  1. Дечји ликови у поезији Јована Јовановића Змаја
  2. Слика детета у народним лирским песмамa
  3. Басне као вид књижевности за децу (на примеру дела одабраних аутора)
  4. Слика детињства у Башти сљезове боје Бранка Ћопића / Рани јади Данила Киша
  5. Бајка као текст и као цртани филм (поређење бајке аутора по избору и цртаног филма)
  6. Приповедање као вид повратка у детињство у прози Иве Андрића
  7. Просветитељске идеје у роману Робинсон Крусо Данијела Дефоа
  8. Одрастање у роману Хајдуци Бранислава Нушића и Хајдук у Београду Градимира Стојковића

 

Предметни наставник: доц. др Јелена Панић Мараш

  1. Представе о женском у модерној српској поезији за децу (Александар Вучо, Душан Радовић, Љубивоје Ршумовић)
  2. Имплицитна поетика Душана Радовића (песме, приче, радио драма)
  3. Путописи као жанр књижевности за децу
  4. Слика детињства у роману Пипи Дуга Чарапа Астрид Линдгрен
  5. Упоредна анализа сценских бајки Александра Поповића и бајки „Црвенкапа“, „Пепељуга“ и „Снежана и седам патуљака“.

 

Предмет: Српска култура у европском контексту

Предметни наставник: проф. др Александар Јовановић

  1. Народни музеј у Београду – настанак, развој и културно-историјски значај
  2. Стеван Стојановић Мокрањац и српска фолклорна музика
  3. Задужбинарство и задужбинари у Србији 19. и 20. века
  4. Историјско-културни значај манастира Крушедол
  5. Матица српска: историја и културно-образовни значај
  6. Андрићград: настанак, делатност, мисија
  7. Значај етно-села у културном туризму Србије

 

Предмет: Педагошка психологија

Предметни наставник: проф. др Биљана Требјешанин

  1. Садржај ТВ програма које деца радо гледају у зависности од пола (узраста)
  2. Модели понашања у популарним видео играма за децу
  3. Социјални односи деце предшколског узраста у мешовитој групи
  4. Разлози вршњачког одбацивања на предшколском узрасту (млађем школском) у зависности од пола
  5. Разлози за избор најбољег друга на предшколском (раном школском) узрасту у зависности од пола
  6. Изглед деце и особине које им васпитачи (учитељи) приписују
  7. Извори стреса на радном месту васпитача како их они виде
  8. Извори тешкоћа у раду васпитача у инклузивном вртићу

 

Предмет: Педагошка психологија

Предметни наставник: доц. др Невена Буђевац

  1. Тешкоће са којима се васпитачи суочавају у управљању групом
  2. Управљање агресивним понашањем деце (ученика)
  3. Поступци васпитача усмерени на стварање позитивног окружења у групи
  4. Ефикасност различитих начина реаговања на лакше дисциплинске проблеме деце/ученика
  5. Изазови са којима се суочавају васпитачи приликом успостављања правила понашања у групи

 

Предмет: Методика упознавања околине

Предметни наставник: доц. др Гордана Мишчевић Кадијевић

  1. Дидактичке игре у упознавању предшколске деце са околином
  2. Егземпларни приступ у упознавању предшколске деце са околином
  3. Програмирани приступ у упознавању предшколске деце са околином
  4. Проблемски приступ у упознавању предшколске деце са околином
  5. Кооперативни приступ у упознавању предшколске деце са околином

 

Предмет: Методика развоја говора

Предметни наставник: проф. др Зорица Цветановић

  1. Врсте усменог изражавања деце предшколског узраста
  2. Богаћење дечјег речника у васпитно-образовном раду
  3. Предчиталачке вежбе у припремном предшколском програму
  4. Упознавање и тумачење басне у предшколској установи
  5. Језичке игре у васпитно-образовном раду

 

Предметни наставник: доц. др Валерија Јанићијевић

  1. Вежбе артикулације и акустичке вежбе – методичко моделовање активности
  2. Вежбе почетног читања и писања у предшколској установи
  3. Кратке народне умотворине у васпитно-образовном раду
  4. Методичко моделовање активности тумачења бајки Ханса Кристијана Андерсена
  5. Упознавање и тумачење цртаног филма са децом предшколског узраста

 

Предметни наставник: доц. др Валерија Јанићијевић

  1. Усвајање појмова глас, реч и реченица
  2. Модели усложњавања лексичких вежби
  3. Синтаксичке вежбе – развојни приступ
  4. Адаптација бајке у раду са децом предшколског узраста
  5. Проблем разумевања ироније у раду са децом предшколског узраста

 

Предмет: Методика наставе српског језика и књижевности

Предметни наставник: проф. др Зорица Цветановић

  1. Истраживачки задаци у настави књижевности
  2. Обрада књижевног текста у четвртом разреду основне школе
  3. Диктат у настави граматике
  4. Језичке вежбе у настави српског језика
  5. Писмене вежбе у настави почетног читања и писања

 

Предметни наставник: доц. др Валерија Јанићијевић

  1. Ауторска бајка у разредној настави
  2. Научно-популарна књижевност у разредној настави
  3. Књижевноуметнички текстови у настави почетног читања и писања
  4. Методичка апаратура у читанкама за трећи разред основне школе
  5. Методичка апаратура у читанкама за четврти разред основне школе

 

Предметни наставник: доц. др Вишња Мићић

  1. Развој појма реченица у првом циклусу наставе српског језика
  2. Семантичке вежбе
  3. Кратке народне умотворине – методички аспект
  4. Тематско-мотивски приступ бајци у настави
  5. Драмски текстови Александра Поповића у настави

 

Предмет: Методика упознавања околине

Предметни наставник: доц. др Зорица Веиновић

  1. Упознавање околине: методички поступци у учењу о здравој исхрани
  2. Образовање и васпитање за заштиту животне средине у упознавању околине
  3. Саобраћајно васпитање кроз игролике активности у упознавању околине
  4. Упознавање околине: активности у природи и упозавање биљака
  5. Повезивање садржаја упознавања околине и ликовног стваралаштва: значај и могућности

 

Предмет: Методика српског језика и књижевности

Предметни наставник: доц. др Валерија Јанићијевић

  1. Ауторске бајке у разредној настави
  2. Научно-популарна књижевност у разредној настави
  3. Књижевноуметнички текстови у настави почетног читања и писања
  4. Методичка апаратура у читанкама за трећи разред основне школе

 

Предмет: Српски језик/Српски језик I

Предметни наставник: доц. др Бојана Милосављевић

  1. Партикуле у систему врста речи
  2. Номинатив и вокатив у падежном систему српскога језика
  3. Значења и синтаксичке функције акузатива с предлозима
  4. Односна зависна реченица у граматици и правопису
  5. Архаизми и историзми у епским народним песмама
  6. Лексикографске информације у уџбеницима и приручницима за ниже разреде основне школе
  7. Речник српскохрватског књижевног и народног језика САНУ – у науци и пракси
  8. Парадигматски лексички односи у српском језику

 

Предмет: Српски језик/Српски језик I

Предметни наставник: доц. др Горан Зељић

  1. Бројевне врсте у граматикама српског (српскохрватског) језика
  2. Употреба великог и малог слова као ортолошки проблем
  3. О синтагми у нормативним граматикама српског језика
  4. Дублетизам у новим издању Правописа српског језика Матице српске
  5. Приближни (апроксимативни) бројеви у савременом српском језику
  6. Речи са деклинацијом у Малој српској граматици Ђуре Даничића
  7. Врсте речи у Писменици српског језика Вука Караџића
  8. Правописне вежбе у основношколским граматичким приручницима
  9. Синтакса новинских наслова
  10. Сложени предикат у делима савремених српских писаца

 

Предмет: Увод у тумачење књижевности

Предметни наставник: проф. др. Слађана Јаћимовић

  1. Љубавна поезија Бране Петровића у збирци Моћ говора
  2. Путописни елементи у прози Људи говоре Растка Петровића
  3. Мотиви у елегијама Ђуре Јакшића
  4. Хумор и сатира у роману Бакоња фра-Брне Симе Матавуља;
  5. Егзотична култура у Африци Растка Петровића;
  6. Ликови у збирци приповедака Фреде, лаку ноћ Драгослава Михаиловића;
  7. Између профаног и светог – ликови у роману Доротеј Добрила Ненадића;
  8. Родољубива поезија о Великој сеоби: Прелест Севера. Круг рачански, Дунавом Милосава Тешића

Предмет: Увод у тумачење књижевности

Предметни наставник: доц. др Валентина Хамовић

  1. „Јадрански сонети“ Јована Дучића
  2. „Десет сонета нерођеној кћери“ Ивана В. Лалића
  3. Симболизација људи и природе у роману Људи говоре Растка Петровића
  4. Људске судбине у збирци приоповедка Фреде, лаку ноћ Драгослава Михаиловића
  5. Лиризација људских судбина: Записи о Црном Владимиру Стевана Раичковића
  6. Слика детињства у роману Година која пролази кроз авлију Милована Данојлића
  7. Културноисторијска прожимања у роману Зелена чоја Монтенегра Моме Капора
  8. Наивна перспектива у роману Топ је био врео Владимира Кецмановића

 

Предмет: Књижевност за децу и младе

Предметни наставник: доц. др Бриндуша Жујка

  1.  Румунске и универзалне уметничке бајке
  2. Универзум малих створења у румунској књижевности
  3. Теме и мотиви у поезији Елене Фараго
  4. Пријатељи и непријатељи у књижевнсти за децу
  5. Феномен игре и специфичности детињства у прози Јона Креанге

 

Предмет: Методика наставе румунског језика и књижевности

Предметни наставник: доц. др Бриндуша Жујка

  1. Обогаћивање и активизација речника кроз активности школског типа
  2. Стварање вештина правилног усменог изражавања код ученика млађег школског узраста
  3. Групни облик рада у настави румунског језика и књижевности
  4. Програмирана настава граматике у млађим разредима основне школе
  5. Писмени састави као резултат самосталне и креативне активности ученика

 

 

 

 

ТЕМЕ ДИПЛОМСКИХ РАДОВА

2014/2015


ДИДАКТИКЕ СА МЕТОДИКОМ ВОР

Доц. др Александар Стојановић

  1.  Евалуација и самоевалуација у вртићу
  2. Стручна оспособљеност васпитача у функцији васпитања предшколске деце
  3. Морално васпитање деце у припремној предшколској групи
  4. Тематско планирање и програмирање
  5. Фактори успешне сарадње дечјег вртића и породице
  6. Методички поступци васпитача у функцији дечје креативности
  7. Савремене дидактичко-методичке тенденције у раду са децом
  8. Значај саморефлексивних вештина васпитача
  9. Педагошке компетенције васпитача у служби опште припреме предшколске деце за школу
  10. Функција и значај педагошке документације у предшколским установама

 

 

МЕТОДИКА РАЗВИЈАЊА ПОЧЕТНИХ МАТЕМАТИЧКИХ ПОЈМОВА

СМЕР ЗА ОБРАЗОВАЊЕ ВАСПИТАЧА У ПРЕДШКОЛСКИМ УСТАНОВАМА

Проф. Др Јасмина Милинковић

 

  1. Начини и поступци решавања аритметичких задатака на предшколском узрасту
  2. Сиболи – поступци развијања значења симбола на предшколском израсту
  3. Дидатктичке игре у функцији развијања геометријских појмова
  4. Појам броја у Радним листовима за рад деце пред полазак у школу и уџбеницима за први разред
  5. Мере и мерења у свакодневним животним ситуацијама

 

 

МЕТОДИКА НАСТАВЕ МАТЕМАТИКЕ

СМЕР ЗА ОБРАЗОВАЊЕ УЧИТЕЉА

Проф. др Јасмина Милинковић

  1.  Правила аритметике у почетној настави математике
  2. Стратегије решавања задатака у почетној настави математике
  3. Релације у почетној настави математике
  4. Једначине и неједначине
  5. Дидактички материјали у функцији развијања појма броја

 

 

ОБРАЗОВНА ТЕХНОЛОГИЈА

Проф. др Мирослава Ристић

 

  1. Дигиталне игре у разредној настави
  2. Е-учење у програмима стручног усавршавања наставника
  3. Перцепција наставника о вредности поучавања путем игре
  4. Асистивне дигиталне технологије у разредној настави
  5. Аспекти безбедности ученика на интернету у информатичком образовању
  6. Значај отвореног веба у васпитању и образовању
  7. Дигиталне компетенције васпитача
  8. Употреба информационих технологија на раном узрасту

 

 

MЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ

Доц. др Гордана Мишчевћ Кадијевић

  1.  Дидактичке игре у упознавању предшколске деце са околином
  2. Егземпларни приступ у упознавању предшколске деце са околином
  3. Програмирани приступ у упознавању предшколске деце са околином
  4. Проблемски приступ у упознавању предшколске деце са околином
  5. Кооператвни приступ у упознавању предшколске деце са околином
  6. Методичко обликовање садржаја о различитим празницима у предшколској групи

 

 

МЕТОДИКА НАСТАВЕ МУЗИЧКЕ КУЛТУРЕ

Доц. др Александра Милетић

  1.  „Пећа и вук“ Сергеја Пропфјева –интерактивни приступ музичкој причи у млађим разредима основне школе
  2. Музичка драматизација – игра кроз нивое сагледавања из аспекта корелативних предмета у млађим разредима основне школе
  3. Орфов инструментариј – могућности развоја музичких способности
  4. Стварање предиспозиција за музичко описмењавање – настава музичке културе у 1. и 2. разреду основне школе
  5. Музичка активност слушања музике – могућности корелације са другим наставним предметима у млађим разредима основне школе
  6. Покрет и игра у настави музичке културе у млађим разредима основне школе –
  7. Упознавање основне музичке формуле српске народне песме у млађим разредима основне школе
  8. Откривање музике српског романтизма у млађим разредима основне школе

 

 

ШКОЛСКА ПЕДАГОГИЈА

Проф. др Драгана Богавац

  1. Васпитно-образовна функција школе са целодневном организацијом рада
  2. Васпитно-образовна функција организације наставе у природи
  3. Мала сеоска школа – значај и перспектива
  4. Монтесори школа – значај и перспектива
  5. Учитељ као иноватор у квалитетној школи
  6. Учитељ као евалуатор у квалитетној школи
  7. Улога учитеља у унапређењу квалитета рада школе
  8. Сарадња учитеља и родитеља у квалитетној школи
  9. Сарадња васпитача и стручне службе у предшколској установи

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИКА НАСТАВЕ ПРИРОДЕ И ДРУШТВА 2

Проф. др Нада Вилотијевић

  1. Могућности информационе технологије у настави природе и друштва
  2. Место и улога интегративне наставе у настави природе и друштва
  3. Могућности примене игролике наставе у настави природе и друштва
  4. Пројектна настава у настави природе и друштва
  5. Утицај интерактивне наставе на постигнућа ученика у настави природе и друштва

 

 

Методика наставе математике

Проф. др Јасмина Милинковић

  1.  Интегрисани приступ у почетној настави математике
  2. Елементи дискретне математике у наставном програму почетне наставе математике
  3. Брунерове репрезентације у почетној настави математике
  4. Математичке игре у почетној настави математике
  5. Тема по личном избору кандидата.

 

 

МЕТОДИКА РАЗВОЈА ПОЧЕТНИХ МАТЕМАТИЧКИХ ПОЈМОВА

Проф. др Јасмина Милинковић

  1. Интегрисани приступ развоју математичког сазнања у предшколском
  2. периоду;
  3. Улога дидактичких материјала у развоју математичког сазнања;
  4. Развој математичких способности код деце;
  5. Графичко представљање података у предшколском периоду;
  6. Тема по личном избору кандидата
  7. Шеме и правилности у математичком сазнању деце предшколског узраста


Румунски језик и књижевност

доц. др Бриндуша Жујка

  1.  Народне баладе: прикупљање, подела и поетске особености.
  2. Мит као национални симбол у прози Михаила Садовеануа.
  3. Василе Александри – промотер вредности народне румунске поезије.
  4. Пријатељи и непријатељи у књижевности за децу.
  5. Феномен игре и специфичности детињства у прози Јона Креанге.

 

Методика румунског језика у књижевности

доц. др Маринел Негру

 

  1. Учење читања и писања у млађим разредима основне школе
  2. Лингвистичка анализа као метода изучавања румунског језика у школи
  3. Групни облик рада у настави румунског језика и књижевности.
  4. Карактеристике извођења наставе румунског језика у условима                симултане активности
  5. Писмени састави као резултат самосталне и креативне активности         ученика.

 

 

РАЗВОЈНА ПСИХОЛОГИЈА

Проф.др Аурел Божин

 

  1. Фројдова теорија развоја личности
  2. Виготски и социокултурни приступ развоју
  3. Пијажеова теорија когнитивног развоја
  4. Етолошка оријентација у развојној психологији
  5. Фактори психичког развоја

 

Методика наставе српског језика и књижевности

доц. др Зорица Цветановић, доц. др Валерија Јанићијевић

 

  1. Школски писмени задаци у млађим разредима основне школе
  2. Истраживачко читање ученика у настави књижевности
  3. Жанровски модели обраде књижевног текста
  4. Диктат у настави српског језика
  5. Настава граматике у четвртом разреду основне школе
  6. Говорне вежбе у разредној настави

 

 

Методика развоја говора

доц. др Зорица Цветановић, доц. др Валерија Јанићијевић

 

  1. Примена тест-речника у функцији праћења и унапређивања говора
  2. Ситуационе игре у раду на развоју говора
  3. Илустрације у функцији развоја говора предшколског детета
  4. Рецитовање у васпитно-образовном раду
  5. Моторичке вежбе у припремном предшколском програму
  6. Упознавање и тумачење лирске песме у предшколској установи
  7. Басне у васпитно-образовном раду
  8. Методичко моделовање усмерених активности из развоја говора
  9. Обрада књижевносг текста помоћу плана

 

 

 

Књижевност за децу и младе

Проф. др Петар Пијановић, Проф. др Зорана Опачић

 

  1. Етички лик Марка Краљевића
  2. Одлике бајки Иване Брлић Мажуранић
  3. Просветитељске идеје у баснама Доситеја Обрадовића
  4. Слика детињства у Башти сљезове боје Б. Ћопића / Рани јади Данила Киша
  5. Приповедање као вид повратка у детињство у прози Иве Андрића / Ивана Цанкара
  6. Просветитељске идеје у роману Робинсон Крусо Данијела Дефоа
  7. Алегоријско значење романа Гуливерова путовања Џ. Свифта
  8. Одрастање у роману Хајдуци Б. Нушића и Хајдук у Београду Г. Стојковића
  9. Специфичности драме Пепељуга Александра Поповића у односу на народну и бајке Ш. Пероа и браће Грим
  10. Опозиција ја/други у омладинском роману Гласам за љубав Гроздане Олујић
  11. Медијска култура у делу Капетан Џон Пиплфокс Душка Радовића
  12. Стилско-мотивске одлике поезије предзмајевске поезије за децу
  13. Формално-стилске карактеристике саввременог песника за децу по избору
  14. ТЕМЕ И МОТИВИ У ПОЕЗИЈИ ЗА ДЕЦУ ЈОВАНА ЈОВАНОВИЋА ЗМАЈА
  15. Елементи словенске митологије у бајкама Иване Брлић Мажуранић
  16. Басне као вид књижевности за децу (на примеру Езопових и Ла Фонтенових басни)

 

Српска култура у европском контексту

проф. др Aлександар Joвановић

 

  1. Културни значај Српске књижевне задруге
  2. Културни значај Матице српске
  3. Слика Сент Андреје у романима Јакова Игњатовића
  4. Развој високог образовања у Србији (1808–1905)
  5. Ктиторске композиције у српским средњовековним манастирима
  6. Културно-историјски значај кафане „Знак питања“ у Београду
  7. Развој и значај Образовног програма Телевизије Београд (1958-2013)
  8. Позоришта за децу у Београду (1045-2010)
  9. Задужбина Илије М. Коларца – историја и културни значај
  10. Живот и дело Капетан-Мише Анастасијевића
  11. Развој фотографије у Србији
  12. Гимназије у Србији у 19. веку
  13. Јелисавета Начић, прва жена архитекта у Србији
  14. Народни музеј у Београду – настанак, развој и културно-историјски значај
  15. Меморијална архитектура на Новом гробљу у Београду
  16. Архитектура и уметничке збирке Дома Народне скупштине у Београду
  17. Архитектура и уметничке збирке дворова на Дедињу

 

 

 

Породичне педагогије:

Проф. др Нада Вилотијевић

 

  1. Васпитање деце у различитим типовима породице
  2. Породица кроз историју
  3. Породична клима и њен утицај на развој детета
  4. Јачање васпитних компетенција родитеља
  5. Карактеристике и функције савремене породице
  6. Стилови васпитања у породици
  7. Механизми породичног васпитања
  8. Утицај породичних специфичности на васпитање деце
  9. Морално васпитање деце у породици
  10. Естетско васпитање деце у породици

 

Предшколске педагогије

Проф. др Драгана Богавац

  1. Систем предшколског васпитања Фридриха Фребела
  2. Систем предшколског васпитања Марије Монтесори
  3. Сложеност и условљеност функција предшколске установе
  4. Циљеви и функције предшколског васпитања и образовања
  5. Сарадња васпитача и стручне службе у предшколској установи
  6. Предшколска установа као отворен систем
  7. Вредновање квалитета предшколске установе
  8. Дете предшколског узраста у институционалном контексту
  9. Хуманистички приступ у предшколском васпитању и образовању
  10. Савремени трендови у образовању васпитача
  11. Улога и компетенције васпитача у васпитању и образовању
  12. Улога родитеља у припреми детата за вртић

 

Општа педагогиоја

Доц. Др Мирсада Зукорлић

 

  1. Наставник у функцији разредног старешине
  2. Интерперсонална комуникација у школи
  3. Васпитни стил наставника као креатор климе у оделењу
  4. Улога школског педагога у хуманизацији односа у школи
  5. Монтесори педагогија – темељ слободног рада ученика

 

 

СРПСКИ ЈЕЗИК

Проф. др Милица Тешић Радовић

 

  1. Синтакса реченице у основношколским уџбеницима
  2. О синтагми у нормативним граматикама српског језика
  3. Бројевне врсте у граматикама српског (срскохрватског) језика
  4. Александар Белић као нормативиста – Белићев правопис
  5. Употреба великог и малог слова као ортолошки проблем
  6. Бројне именице и изведенице од бројева у систему врста речи
  7. Правописни изузеци – компаративна анализа нормативних приручника после Другог светског рата
  8. Правописне вежбе у основношколским граматичким приручницима
  9. Врсте речи у Писменици српског језика Вука Караџића
  10. Напоредни односи међу независним реченицама

 

 

КЊИЖЕВНОСТ ЗА ДЕЦУ

Проф. др Петар Пијановић, Доц. др Зорана Опачић

 

  1. Сумњиво лице Бранислава Нушића – између комедије интриге и комедије нарави
  2. Путописни елементи у прози Људи говоре Растка Петровића
  3. Ликови жена у роману Сеобе Милоша Црњанског
  4. Слика друштва у роману Кад су цветале тикве Драгослава Михаиловића
  5. Слика детињства у роману Година која пролази кроз авлију Милована Данојлића
  6. Љубавна поезија Бране Петровића у збирци Моћ говора
  7. Мотиви и регистар емоција у породичним народним песмама;
  8. Ликови Јакшића у народним епским песмама;
  9. Мотиви у елегијама Ђуре Јакшића;
  10. Хумор и сатира у роману Бакоња фра-Брне Симе Матавуља;
  11. Покондиреност као извор хумора и сатире – ликови Феме (Покондирена тиква Јована Стерије Поповића) и Живке (Госпођа министарка Бранислава Нушића);
  12. Егзотична култура у Африци Растка Петровића;
  13. Ликови у збирци приповедака Фреде, лаку ноћ Драгослава Михаиловића;
  14. Распад грађанске класе у роману Лагум Светлане Велмар Јанковић;
  15. Лиризација људских судбина: Записи о Црном Владимиру Стевана Раичковића
  16. Сукоб старог и новог у роману Вечити младожења Јакова Игњатовића
  17. Просветитељска улога путовања у Животу и прикљученијима Доситеја Обрадовића
  18. Слика рата у роману Црвене магле Драгише Васића
  19. Између профаног и светог – ликови у роману Доротеј Добрила Ненадића;
  20. Родољубива поезија о Великој сеоби: Прелест Севера. Круг рачански, Дунавом Милосава Тешића

 

Дидактика

Проф. др Сефедин Шеховић

 

  1. Припремање за извођење наставеПрипремање
  2. Избор и коришћење метода у процесу поучавања
  3. Облици наставног рада у разредној настави
  4. Наставници и настава
  5. Процес наставе и процес образовања

 

 

 

 

Методика наставе физичког васпитања

Проф. др Драган Мартиновић

 

  1. Телесно вежбање у функцији корекције деформитета кичменог стуба
  2. Групни облик рада у настави физичког васпитања
  3. Излет као ванчасовна активност деце и омладине

 

Образовна технологија

Проф. др Данимир Мандић

 

  1. Интернет технологије у перманентном усавршавању васпитача
  2. Дидактички медији у интерактивном раду са децом предшколског узраста
  3. Интернет технологије у проблемској настави
  4. Хипертекст у програмираној настави
  5. Интернет технологије у планирању и реализацији наставе природе и друштва
  6. Перманентно усавршавање васпитача коришћењем интернет технологије
  7. Нове технологије у усавршавању васпитача
  8. Перманентно усавршавање васпитача коришћењем интернет технологије
  9. Медијатеке у раду са надарном децом
  10. Веб базирани софтвери у подизању квалитета васпитно-образовног рада
  11. Примене рачунарске технологије у раду са децом са посебним потребама
  12. Дидактички медији у егземпларној настави
  13. Савремене технологије у перманентном усавршавању васпитача
  14. Мултимедијални софтвер у планирању и реализацији васпитно образовног рада
  15. Савремена информациона технологија у планирању и реализацији наставе
  16. Примена образовне технологије у визуализацији наставе природе и друштва у трећем разреду

 

Школско право и администрација

Проф. др Данијела Костадиновић

 

  1. Стање и перспективе образовања наставника
  2. Положај менаџмента у школском законодавству од основне школе до факултета
  3. Европско образовање: концепти и перспективе
  4. Доживотно усавршавање васпитача
  5. Менаџмент у образовању
  6. Школски менаџмент и лидерство
  7. Школска и предшколска документација
  8. Људски капитал-од предшколског васпитања и образовања до доживотног учења
  9. Образовање националних мањина
  10. Образовање Рома у Србији
  11. Предшколско и основно школско образовање – саставни део образовног система
  12. Упоређивање – компарација различитих система образовања (везаних за предшколство) у Србији и Белгији
  13. Школска и предшколска документација
  14. Структура и стратегија развоја и унапређивање квалитета образовања и васпитања у Републици Србији
  15. Компаративни приказ конвенцији о високом образовању са фокусом на својства и одлуке Болоњске декларације

 

Методика наставе природе и друштва

Доц. Др Сања Благданић

 

  1. Ставови учитеља и родитеља о описном оцењивању у настави Света око нас

 

Методика физичког васпитања

Проф. др Даница Џиновић Којић

 

  1. Школска и предшколска документација
  2. Моторички развој предшколског детета
  3. Превентивно телесно вежбање

 

 

ДИДАКТИКА СА МЕТОДИКОМ ВОР

Проф. др Александар Стојановић

 

  1. Функције организације у предшколској установи
  2. Социјализација деце у предшколској установи и улога васпитача у том процесу
  3. Регулисање дечјег понашања у установи
  4. Креативност деце и начини њеног подстицања
  5. Развој дечје самосталности и улога васпитача у том процесу
  6. Поступци и значај посматрања дечјег развоја и понашања