Списак одобрених тема за мастер студије
ПРЕДЛОГ ТЕМА ЗА МАСТЕР СТУДИЈЕ
школска 2024/2025.
Ментор: проф. др Гордана Мишчевић
Методика упознавања околине
- Спечифичности примене кооперативног приступа у упознавању околине
- Примена игара са готовим правилима у упознавању околине.
- Подстицање дечјег истраживања друштвених појава и процеса.
- Методички аспекти организације излета.
- Значај откривања природних појава за децу предшколског узраста.
- Упознавање значаја здраве, чисте и очуване животне средине.
- Изградња безбедног понашања приликом упознавања околине
- Метакогнитивно подстицајне активности упознавања околине.
- Програмирани материјали у упознавању околине
- Методички аспекти истраживања природних материјала приликом упознавања околине
Ментор: проф. др Сања Благданић
Методика наставе природе и друштва
- Методичке специфичности конструисања наставних средстава у настави природе и друштва
- Континуитет и промене у концепцији и структури наставних програма за Природу и друштво – од 1970. до данас
- Настава природе и друштва у региону – концепцијске сличности и разлике у наставним програмима
- Настава природе и друштва у региону – концепцијске сличности и разлике у уџбеницима
- Виртуелни музеји у настави природе и друштва – могућности и изазови
- Вредновање и оцењивање у настави природе и друштва из перспективе ученика и учитеља
- Квалитет знања ученика о историјским садржајима у настави природе и друштва
- Квалитет знања ученика о биолошким садржајима у настави природе и друштва
- Квалитет знања ученика о хемијским садржајима у настави природе и друштва
- Методичка функција аналогија у настави природе и друштва
- Анализа квалитета задатака у неформалним тестовима знања који се користе у настави природе и друштва
- Дидактичко-методичка апаратура у уџбеницима за Свет око нас
- Дидактичко-методичка апаратура у уџбеницима за Природу и друштво
- Mетодичка улога уметничких слика у настави природе и друштва
- Интегративни потенцијал наставних садржаја о животињама у настави природе и друштва и ликовне културе
- Интегративни потенцијал наставних садржаја о биљкама у настави природе и друштва и ликовне културе
- Методичке специфичности примене мобилних апликација у настави природе и друштва
- Заблуде ученика о природним феноменима који се изучавају у настави природе и друштва
- Ставови ученика о настави природе и друштва
- Ставови учитеља о програмима наставе и учења за Свет око нас и Природу и друштво
Ментор: проф. др Ивко Николић
Методика наставе природе и друштва
- Објекти за реализацију наставе природе и друштва
- Педагошко-дидактичко-методичке компетенције наставника у настави природе и друштва
- Методички приступ настави природе и друштва
- Место и улога наставника и ученика у настави природе и друштва
- Наставна средства у настави природе и друштва
- Заступљеност географских садржаја у настави природе и друштва
- Заступљеност биолошко-хемијских садржаја у настави природе и друштва
- Евалуацијске компетенције наставника у настави природе и друштва
- Значај ваннаставних активности у школи
Ментор: проф. др Зорица Веиновић
Методика упознавања околине
- Упознавање околине: еколошки аспекти уџбеника за припремни предшколски програм
- Улога еколошког филма у упознавању околине
- Упознавање околине: пројекти у функцији заштите животне средине
- Развој афективног односа предшколске деце према природи у упознавању околине
- Упознавање околине: значај експеримената за учење о значају и загађењу ваздуха
- Упознавање околине: значај експеримената за учење о значају и загађењу воде
- Упознавање околине: мотивација предшколске деце да брину о природи
- Покретне игре у функцији упознавања биљака и животиња
Ментор: доц. др Горана Старијаш
Методика наставе природе и друштва
- Значај пројектне наставе за социјализацију ученика у настави природе и друштва
- Интегративни приступ наставним садржајима у првом циклусу основног образовања
- Хеуристичка настава као окосница развијајуће наставе природе и друштва
- Место и улога одрживог развоја у настави природе и друштва
- Могућности примене амбијенталне наставе у настави природе и друштва
- Значај и примена игроликих активности у настави природе и друштва
Ментор: Проф. др Александар Стојановић
Дидактика
- Изазови процеса учења у савременој настави
- Стратегије подстицања стваралаштва ученика
- Значај и специфичности инклузивне наставе
- Стручна оспособљеност учитеља у функцији иновација у настави
- Вредновање наставе
- Наставне методе у савременој школи
- Значај партнерства школе и породице
- Могућности подстицања стваралаштва у млађим разредима основне школе
- Компетенције учитеља у функцији квалитета савремене наставе
- Специфичности рада са даровитим ученицима
Ментор: Проф. др Александар Стојановић
Дидактика са методиком васпитно-образовног рада
- Креирање подстицајног окружења за учење предшколске деце
- Примена савремених педагошких теорија у васпитно-образовној пракси вртића
- Значај партнерства са породицом
- Холистички приступ васпитању предшколске деце
- Компетенције васпитача у функцији отварања предшколске установе ка друштвеној заједници
- Игра као развијајући потенцијал у предшколском васпитању
- Стратегије васпитача у подстицању креативности деце
- Улога васпитача у развијању квалитетне сарадње са родитељима деце
- Вредновање у предшколском васпитању
- Компетенције васпитача у функцији развијања партнерства са са родитељима деце
- Улоге васпитача у развијању демократске и инклузивне праксе
- Поступци васпитача при развијању програма усмереног на подршку добробити деце
- Значај социјалне интеракције у предшколском васпитању
- Значај развијања партнерства са локалном заједницом
- Педагошке компетенције васпитача у функцији подстицања дечје даровитости
Ментор: проф. др Вера Радовић
Дидактика
- Специфичности групног рада у настави различитих предмета
- Ставови учитеља према „новим“ улогама у процесу наставе
- Дидактичке карактеристике амбијента за наставу
- Дидактичке игре у настави
- Дидактичке импликације Гласерове квалитетне школе
- Тимска настава у нижим разредима основне школе
- Утицај медија на формирање слике о статусу и улогама учитеља
- Дидактичко образовање наставника у различитим земљама Европе
- Историјски развој наставе и дидактике у Србији
- Учење делањем у процесу наставе
- Саморегулисано учење у процесу наставе
- Скривени курикулум
- Значај реципрочног поучавања у настави
- Вршњачко оцењивање у наставном процесу
- Значај и улога самооцењивања у настави
- Изазови у аналитичком оцењивању рада и постигнућа ученика млађег школског узраста
- Дидактичке вредности и изазови у примени дијалошке методе у процесу наставе
- Дидактичке вредности и изазови у примени монолошке методе у процесу наставе
- Стандарди и ефекти примене теста знања у оцењивању рада и постигнућа ученика
- Примена различитих видова индивидуализоване наставе у нижим разредима основне школе
- Мишљење учитеља о организацији и извођењу допунске и додатне наставе
- Конструктивистичка дидактика и импликације за наставну праксу
- Карактеристике финског система образовања и импликације за наставну праксу у другим земљама Европе
- Сарадња родитеља и учитеља у процесу наставе
- Дидактичке карактеристике окружења за наставу и ефекти на процес учења ученика
Ментор: проф. др Зорица Ковачевић
Дидактика са методиком васпитно-образовног рада
- Програм предшколског васпитања и образовања из перспективе васпитача
- Подршка добробити детета као циљ предшколског васпитања и образовања
- Развој кључних образовних компетенција за целоживотно учење у раду са децом предшколског узраста
- Интегрисан приступ учењу и развоју деце
- Контекст предшколске установе као полазиште у развијању реалног програма
- Простор реалног програма из перспективе детета
- Физичко окружење деце као подстицај за учење и истраживање
- Отворен простор дечјег вртића као место учења и истраживања деце
- Локална заједници као место учења и истраживања деце
- Материјали као подршка развоју истраживачких капацитета деце
- Значај и улога социо-културног и педагошког контекста у развијању реалног програма
- Значај самосталних практичних и истраживачких активности деце у учењу и истраживању деце
- Игра као основ развијања и испољавања добробити детета
- Учење и игра из перспективе детета
- Сарадничко учење деце предшколског узраста
- Потенцијали учења деце кроз пројекте
- Праћење и документовање – подршка учешћа детета у програму и заједничко разумевање учења
- Учешће породице и локалне заједнице у развијању реалног програма
Ментор: Проф.др Данимир Мандић
Образовна технологија
- Дигитална зрелост у образовно-васпитној установи
- Интернет технологије у функцији вредновања знања ученика
- Интернет технологије у планирању и реализацији наставе природе и друштва за трећи разред основне школе
- Информационе технологије у реализацији активности физичког васпитања за децу предшколског узраста
- Дигиталне образовне игре
- Значај информационе технологије у образовању у САД-у
- Студентски спорт као фактор здравог живота
- Ставови ученика млађег школског узраста о начину коришћења слободног времена и боравка у природи
- Дигиталне игре у функцији подстицаја за учење
- Интернет технологије у интегративној настави природе и друштва
- Мултимедијални софтвери у организацији наставе у првом разреду
- Оспособљеност васпитача за коришћење информационих технологија у планирању активности
Ментор: Проф. др Мирослава Ристић
Образовна технологија
- Алати вештачке интелигенције за креирање образовних садржаја
- Компетенције за етичку употребу вештачке интелигенције и података
- Образовни потенцијали вештачке интелигенције у разредној настави
- Технологије вештачке интелигенције у STEAM наставном моделу
- Алати вештачке интелигенције у формативном вредновању
- Дидактичко-методичке стратегије васпитно-образовног рада за развој алгоритамског начина мишљења
- Компетенције васпитача за одговорну и ефикасну употребу дигиталних технологија
- Вештачка интелигенција у усвајању енглеског језика код предшколске деце
- Escape room у раду са децом предшколског узраста
- Развој дигиталних компетенција деце предшколског узраста
- Дигитална игра као развијајући потенцијал у васпитно-образовном раду
- Вештачка интелигенција у базичном образовању – могућности и изазови
- Вештачка интелигенција у инклузији предшколске деце
Ментор: Проф. др Мирослава Ристић
Методика наставе информатике
- Методичка улога образовних игара у настави дигиталног света
- Програмирање у настави дигиталног света – концепцијске сличности и разлике у уџбеницима
- Методичке специфичности примене мобилних апликација у настави дигиталног света
- Интегративни приступ садржајима дигиталног света и природе и друштва
- Роботика у базичном информатичком образовању
- Визуелно програмирање у наставном предмету Дигитални свет
- Методички потенцијал обрнуте учионице у настави дигиталног света
- Улога веб ресурса у наставном предмету Дигитални свет
- Вредновање у наставном предмету Дигитални свет
Ментор: Проф. др Филдуза Прушевић Садовић (Нови Пазар)
Образовна технологија
- Традиција и иновације у модернизацији школе
- Друштвене промене и развој основне школе
- Значај индивидуализације наставе у подстицању даровитости и креативности
- Управљање иновацијама у образовању
- Школа у окружењу нових извора сазнања
- Савремени уџбеник као основно средство наставе и учења
- Савремени уџбеник у функцији активног учења
- Настава као интерактивно-комуникативни процес
- Учење путем открића у млађим разредима основне школе
- Учење кроз игру у млађим разредима основне школе
- Тешкоће у примени савремених медија у основношколској настави
- Стратегије превазилажења антикомуникационог миљеа традиционалне школе
- Креативност и иновативност будућих учитеља и васпитача
- Вредновање рада ученика у иновативној настави
- Процењивање и оцењивање у млађим разредима основе школе по нормама 21. века
- Могућности примене вештачке интелигенције у настави
- Вештачка интелигенција у образовању – примена и злоупотреба
- Могућности коришћења ChatGPT у млађим разредима основне школе
- Улога едукативних робота у савременом учењу
- Критичка анализа уџбеника и садржаја предмета „Дигитални свет“
Ментор: Проф. др Оливера Ђокић
Методика наставе математике 2:
- Пример дечије књиге Едвина Абота Флетленд: романса многих димензија у математичкој култури
- Математичка култура
- Дечије перспективе о настави математике
- Визуелизација као индикатор математичке даровитости
- Коришћење међународног тестирања за учење: анализа геометријских задатака у ТИМСС-у
- И друге теме према интересовању студената
Ментор: Проф. др Оливера Ђокић
Методика развоја почетних математичких појмова 1:
- Стрип у функцији развоја дечијег просторног резоновања
- Игре у функцији развоја дечијег просторног резоновања
- Играчке у функцији развоја дечијег просторног резоновања
- Aртефaкти из различитих култура у функцији формирања обрасца код деце
- Филозофске концепције о имагинацији у раду Ксеније Атанасијевић: елемент учења о геометријским облицима
- И друге теме према интересовању студената
Ментор: Проф. др Маријана Зељић,
Методика наставе математике 2
- Једначине у почетној настави
- Стратегије сабирања у блоку бројева до 100
- Ментална аритметика
- Стратегије решавања проблемских задатака
- Релације поређења у почетној настави математике
- Постављање проблема од стране ученика
- Развијање значења појма броја
- Репрезентације у настави математике
- Нестандардни задаци у настави математике
- Разумевање појма површине у почетној настави математике
Ментор: Проф. др Маријана Зељић,
Методика развоја почетних математичких појмова 1
- Значај контекста при решавању проблемских задатака код деце предшколског узраста
- Игре једначења у функцији развијања појма броја
- Репрезентације броја
- Стратегије рачунања на предшколском узрасту
- Значај коришћења модела и репрезентација у развијању почетних математичких појмова
- Ефекти програма почетног математичког образовања – мишљења васпитача и учитеља
Ментори: Проф. др Даница Џиновић, Проф. др Владан Пелемиш, Проф. др Филип Којић
Методика физичког васпитања
- Реализацији физичког васпитања са децом раног предшколског узраста-ставови васпитача.
- Анализа и реализацији физичког васпитања за предшколску децу у новим Основама програма-Године узлета.
- Ставови васпитача о значају физичког васпитања за предшколску децу.
- Мишљење васпитача о ефектима програмираних вежби за лепо и правилно држање тела предшколске деце.
- Игролике моторичке активности у физичком васпитању деце јасленог узраста.
- Значај спортских активности у усавршавању основних облика кретања код деце.
- Улога, значај и организација физичких активности (пасивних, полуактивних и активних) за децу до годину дана.
- Играчка као фактор физичког развоја деце до годину дана.
- Монтесори програма, карактеристике и примена.
- Кретање и музика у преплитању физичких и музичких активности деце.
- Надареност као посебна категорија деце припремне предшколске групе за базичне спортове.
- Дете, тренинг и спорт.
- Стицање моторичких вештина и знања деце кроз конструкцију физичких области.
- Стицање моторичких вештина и знања деце кроз имплементацију васпитних области.
- Реализација физичких активностима са децом ометеном у развоју.
- Улога и значај покретних моторичких игара за децу.
- Примена покретних игара зависно од узраста деце.
- Мини спортске игре у раду са децом предшколског узраста
- Физичко васпитање деце реализовано кроз пројектне активности.
- Пројектне активности из физичког васпитања са децом млађе узрасне групе.
- Пројектне активности из физичког васпитања са децом мешовите групе.
- Пројектне активности из физичког васпитања са децом средње узрасне групе.
- Пројектне активности из физичког васпитања са децом старије узрасне групе.
- Пројектне активности из физичког васпитања са децом припремне предшколске групе.
- Покретне моторичке игре у пројектним активностима деце.
- Игролике моторичке игре у пројектним активностима деце.
- Елементарне игре у раду са предшколском децом
- Елементарне игре у пројектним активностима деце.
- Такмичарске игре у пројектним активностима деце.
- Реализација зимских пројектних активности са предшколском децом.
- Реализација летњих пројектних активности са предшколском децом.
- Примена нетрадиционалних игара у формама рада предшколске деце
- Физичко васпитање деце јасленог узраста.
- Физичко васпитање деце од 3-4 године живота.
- Физичко васпитање деце од 4-5 година живота.
- Физичко васпитање деце од 5-6 година живота.
- Физичко васпитање деце од 6-7 година живота.
- Улога и значај плесних активности за децу до 3 године.
- Различите врсте плесних активности и њихова примена са предшколском децом
- Улога и значај плесних активности за децу од 3 до 7 година.
- Улога, значај и реализација народног плеса са предшколском децом.
- Улога, значај и реализација етно плеса са предшколском децом.
- Улога, значај и реализација диско плеса са предшколском децом.
- Улога, значај и реализација фолклора са децом у завршним приредбама установе.
- Ангажованост деце у слободним физичким активностима у дворишту установе.
- Иновативна средства као фактор ефикасне физичке активности са децом.
- Средства физичког васпитања предшколске деце.
- Инспекција постуралног статуса предшколске деце.
- Статус ногу и стопала предшколске деце.
- Примена елементарне атлетике у физичком васпитању предшколске деце.
- Скакања као облик кретања деце и елементи који одређују квалитет скакања.
- Бацање као облик кретања деце и елементи који одређују квалитет бацања.
- Ходање и трчање као облици кретања деце и елементи који одређују квалитет ходања и трчања.
- Показатељи оптерећења предшколске деце на усмереној активности.
- Показатељи ангажованости деце на усмереној активности.
- Примена јоге у физичком васпитању деце предшколског узраста
- Компетенције васпитача у реализацији физичког васпитања са децом предшколског узраста
- Примена елементарне гимнастике у физичком васпитању предшколске деце.
- Пилатес лопта у физичком васпитању предшколске деце.
- Пилатес лопта као превентивно и корективно средство у физичком васпитању предшколске деце
- Вежбе обликовања као фактор лепог и правилног држања тела деце.
- Усмерена физичка активност реализована кроз полигон.
- Оцена психомоторног развоја деце до годину дана.
- Оцена психомоторног развоја двогодишње деце.
- Оцена психомоторног развоја трогодишње деце.
- Оцена моторичких способности четворогодишње деце.
- Физички развој и моторичке способности петогодишње деце.
- Физички развој и моторичке способности шестогодишње деце.
- Физички развој и моторичке способности деце припремне предшколске групе.
- Физичко васпитање као окосница других васпитних области.
- Спремност родитеља да се укључе у активности деце у вртићу
- Вежбе организованог постављања и кретања као детерминанта ефикасне усмерене активности.
Ментор: Проф. др Драган Бранковић
Методика наставе физичког васпитања
- Уводно-припремна фаза часа у функцији интензификације наставе физичког васпитања
- Методологија тестова за праћење развоја и физичких способности ученика
- ЗДРАВИТАС
- Развој снаге на часовима физичког васпитања
- Програм рада на логоровању
- Исхрана у природи
- Активности у природи – мере безбедности
- Шах као дидактичко средство
- Kорелација наставе физичког васпитања са другим наставним областима
- Васпитна функција наставе физичког васпитања
- Оцењивање у настави физичког васпитања
- Атлетске дисциплине у програму физичког васпитања
- Спортско трчање – техника и методика
- Партерна гимнастика као фактор развоја
- физичких способности
- Рипстол (шведске мердевине) – справа за развој
- Елементарне игре – методичка вредност
- Спортске игре у настави физичког васпитања
- Мини рукомет – методички значај
- Вежбе обликовања у функцији развоја физичких способности
- Школска спортска такмичења млађег школског узраста
- Пливање – фактор физичког развоја
- Пливачке технике
- Јога у физичком васпитању деце основношколског узраста
- Технике смучања
- Традиција у настави физичког васпитања
- “Заборављене” елементарне игре
- Музика и плес – чиниоци психо-физичког развоја
- Фолклор у настави физичког васпитања
- Друштвени плесови у програму физичког васпитања
- Повређивање и мере опреза на часовима физичког васпитања
- Постурални поремећаји код деце млађег школског узраста
- Дисфункционална стопала – превентива и корекција
- Физичка писменост
- Мотивација за бављење спортом
- Спорт и публика
- “Све за победу”
- Спортске вештине у свакодневном животу
- Спорт и туризам
- Девијантна понашања у спорту
- Спорт и религија
Ментор: проф. др Нака Никшић (Нови Пазар)
Методика музичке културе
- Улога покрета у развијању музичких способности и поставци елементарне музичке писмености ученика млађег школског узраста
- Интегративни приступ у реализацији музичких садржаја од I до IV разреда основне школе
- Методичка функција свирања на дечијим музичким инструментима у увођењу ученика у музичку писменост
- Игре у функцији развоја музичких способности и музичког описмењавања ученика узраста седам до једанаест година
- Неговање мултикултуралности и интеркултуралности у настави музичке културе
- Музички садржаји у функцији афективног и социјалног развоја ученика узраста седам до једанаест година
- Препознавање и усмеравање музички даровитих ученика у разредној настави
- Мултимедији у настави музичке културе у млађим разредима основне школе
- Праћење и вредновање музичког развоја ученика од I до IV разреда основне школе
- Ваннаставне музичке активности у разредној настави
Ментор: доц. др Александра Стошић
Методика музичке културе
- Функционалност бројалица од 6/7. до 11. године
- Методички приступи у примени традиционалне песме Косова и Метохије на млађем школском узрасту
- Песма и игра са певањем као елементи интегрисане наставе
- Дечје фолклорне игре као подстицај за рад на музичком описмењавању
- Анализа Уџбеника музичке културеса аспекта рада на развоју ритмичких способности
Ментор: доц.др Маја Соколовић Игњачевић
Методика музичког васпитања
- Вокална традиција и културна разноликост у раду са децом предшколског узраста
- Музичке дидактичке игре у предшколском музичком васпитању
- Заступљеност музичког васпитања у пројектним активностима у предшколским установама
- Рад са дечјим инструментима у предшколском музичком васпитању
- Избор композиција за певање у раду са децом предшколског узраста
- Избор композиција за слушање у раду са децом предшколског узраста
- Улога, значај и начини рада у области слушања музике у предшколском узрасту
- Бројалице у музичким активностима предшколске деце
Ментор: доц.др Алма Тртовац
Методика музичког васпитања
- Интегративни приступ у реализацији музичких активности у раду са децом предшколског узраста
- Улога и значај бројалица у функцији развоја ритмичких способности деце предшколског узраста
- Полифункционалност музичких игара у предшколском васпитању
- Омиљене дечје игре узраста пет година
- Дидактичке музичке игре и њихова функција у васпитно – образовном раду са децом предшколског узраста
- Улога и значај песме за развој вокалних способности деце предшколског узраста
- Слушање музике у предшколском васпитању
- Методе и облици васпитно – образовног рада у музичком васпитању деце предшколског узраста
- Задаци и принципи музичког васпитања деце предшколског узраста
- Орфов инструментаријум и његова примена у раду са децом предшколског узраста
Ментор: проф. др Горан Зељић
Српски језик
- Синтакса реченице у основношколским уџбеницима
- Александар Белић као нормативиста – Белићев правопис
- Бројне именице и изведенице од бројева у систему врста речи
- Правописни изузеци – компаративна анализа нормативних приручника после Другог светског рата
- Стандардизација верзалних и вербализованих скраћеница
- Фонолошка и морфолошка адаптација скраћеница из страних језика
- Декомпоновани предикат и функционално стилска маркираност
- Српски правопис за средње школе из 1914. године Милана Петровића и данашња правописна норма
- Футуроид у делима савремених српских писаца
- Морфофонолошка правила и изузеци у граматичким приручницима од М. Стевановића до данас
Ментор: проф. др Бојана Милосављевић
Српски језик
- Граматички садржаји и граматичка терминологија у Вуковој Писменици
- Односна зависна реченица у граматици и правопису
- Садржаји из лексикологије у основношколским граматичким уџбеницима
- Терминолошка лексика из области информатике у основношколским уџбеницима за предмет Дигитални свет
- Терминолошка лексика у основношколским уџбеницима за предмет Свет око нас
- Лексика из сфере религије у основношколским уџбеницима за верску наставу
- Матаметичка терминологија у основношколским уџбеницима за математику
- Одлике научног стила у граматичким уџбеницима за основну школу
- Фразеологија у књижевности за децу (на примеру изабраног дела)
- Узвичне реченице у народним или у ауторским бајкама (на примеру изабраних бајки)
- Употреба глагола у народним или у ауторским бајкама (на примеру изабраних бајки)
- Врсте атрибута у поезији за децу (на примеру изабраних песама)
- Синтагме у поезији за децу / у бајкама (народним или ауторским) (на примеру изабраних песама или бајки)
- Односне зависне реченице у народним или у ауторским бајкама (на примеру изабраних песама или бајки)
- Именске речи у баснама Доситеја Обрадовића
- Лексички слојеви у Фреде, лаку ноћ Драгослава Михаиловића
- Језик и стил завичајног писца (писац по избору)
- Језик и стил Малог Политикиног забавника
- Функционално стилске одлике текстова у Малом Политикином забавнику
- Форме учтивости у изабраним драмама Александра Поповића
Ментор: доц. Др Ана Петровић Дакић
Српски језик
- Слика образовног система и учесника у њему у медијском дискурсу
- Језичка изградња односа Ми : Други у уџбеницима за ниже разреде основне школе
- Други у учионици/соби
- Дискурс „тешких тема“ у разговору одраслих са децом
- Изградња идентитета путем дискурса у уџбеницима за ниже разреде основне школе
- Дечја самоизградња идентитета кроз језик у учионици/соби
- Језичка изградња рода у јаслицама у троуглу дете – васпитач – друга деца
- Језички елементи конструкције рода у основношколским језичким уџбеницима
- Конструкција идеалног ученика у школским програмима, уџбеницима или медијима
- Језичке идеологије у школским програмима, уџбеницима, учионици или соби
- Критичка анализа дискурса на релацији учитељ/васпитач – родитељи
- Идеологија у самопредстављању приватних школа
- Тржиште и стратегије убеђивања у рекламном дискурсу одређених курсева
- Дискурс српских универзитета
- Дискурзивно грађење међусобних односа у онлајн студентским групама
- Дечји погледи на писменост у сиромашнијим подручјима
- Мешање глаголских основа у дечјем језику
- Језичко стваралаштво и развој творбених механизама у дечјем језику
- Усвајање зависних реченица код деце
- Корпуси дечјег језика у свету и код нас
Ментор: проф. др Слађана Јаћимовић
Увод у тумачење књижевности
- Епски јунаци у песмама косовског циклуса и драми Бој на Косову Љубомира Симовића
- Љубавна поезија Милутина Бојића
- Слика мегалополиса у Роману о Лондону Милоша Црњанског
- Женски ликови у Другој књизи Сеоба Милоша Црњанског
- Траума одрастања – Рани јади и Башта, пепео Данила Киша
- Проклета авлија Владимира Кецмановића – пораз људскости у роману Осама
- Хумор и сатира у роману Бакоња фра-Брне Симе Матавуља
- Између профаног и светог – ликови у роману Доротеј Добрила Ненадића
- Родољубива поезија о Великој сеоби: Прелест Севера. Круг рачански, Дунавом Милосава Тешића
- Историјско и легендарно у роману Омер паша Латас Иве Андрића
- Књижевни ликови у збирци Лица Иве Андрића
- Хумор и гротеска у драмама Душана Ковачевића
- Слика рата и људских судбина у роману Судбине Мирослава Поповића
- Људске судбине у роману Дан шести Растка Петровића
Ментор: проф. др Валентина Хамовић
Увод у тумачење књижевности
- Елементи дечјег фолклора у циклусу „Игре” из збирке песама Непочин поље Васка Попе
- Феноменологија простора у приповеци „Буре” Исидоре Секулић и „Лилика” Драгослава Михаиловића у контексту дечјег поимања света
- Лирски дневник одрастања: дете као сведок историјских догађаја у поеми „Детињство” Оскара Давича
- Наивна перспектива и доживљај рата у роману Топ је био врео Владимира Кецмановића
- Мотиви женске туге у српским лирским народним песмама
- Мотиви снова у приповеткама српског реализма
- Слике људских судбина у делу Божји људи Борисава Станковића
- Мотив Богородице Тројеручице у српској послератној поезији
- Моралне дилеме у драми Путујуће позориште Шопаловић Љубомира Симовића
Ментор: доц. др Ана Миловановић
Драма и покрет
- Лутка Аћим као главни дечји лик у телевизијској серији „На слово, на слово” Душана Радовића
- Mетафорични и метонимијски потенцијали лутке у телевизијској серији „На слово, на слово” Душана Радовића
- Слика предшколског детета у телевизијској серији „На слово, на слово” Душана Радовића
- Потенцијали лутке у функцији усвајања почетних математичких појмова и релација у телевизијској серији „На слово, на слово” Душана Радовића
- Представљање образовних садржаја лутком у функцији дететовог упознавања околине у програмима за децу Телевизије Београд
- Представљање наставних садржаја природе и друштва у луткарским програмима за децу Телевизије Београд
- Лутка у функцији развоја дечје визуелне перцепције и креативности у програмима за децу Телевизије Београд
- Језик и говор лутке у програмима за децу Телевизије Београд у функцији развоја дечјег говорa
- Значај лутке за морално васпитање у „Коларићу –Панићу” Љубише Ђокића
Ментор: проф. др Слађана Јаћимовић
Српска култура у европском контексту
- Културни значај Матице српске
- Слика српске културе у Описанију Србије Вука Стефановића Караџића
- Ја и други у Писмима из Италије Љубомира Ненадовића
- Културни значај Српске књижевне задруге
- Развој високог образовања у Србији (1808–1905)
- Век Универзитета у Београду: образовни, научни и културни значај
- Јелисавета Начић, прва жена архитекта у Србији
- Словенска митологија у Бурлесци Господина Перуна Бога Грома Растка Петровића
- Развој становања у Србији током 20. века
- Народна библиотека Србије: историја и културно-образовни значај
- Модели српске културе у језичким фразеологизмима
- Српско културно наслеђе у Будимпешти
- Сукоб различитих културних модела у романима Јакова Игњатовића
- Први светски рат у српској ликовној уметности
- Просветно-културни значај гимназије у Сремским Карловцима
- Идеја националног стила у српској архитектури 20. века
- Развој филмске уметности у Србији у првој половини 20. века
- Слика учитељског позива у романима српске модерне
- Модернизам у српској архитектури (1918–1945)
- Историја и културно-просветно деловање Народне библиотеке Србије
- Одевање у Србији током двадесетог века: континуитет и промене
- Слика српског друштва у роману Корени Добрице Ћосића
- Позоришта у Београду с краја деветнаестог и почетка двадесетог века (1868‒1914): мисија, репертоари, културни значај
- Српски интелектуалци током Првог светског рата
- Историјат и културни значај музичког фестивала Мокрањчеви дани
Ментор: проф. др Зорана Опачић
Књижевност за децу и младе
- Слика учитеља у поезији / прози за децу
- Однос деце и одраслих у поезији Јована Јовановића Змаја
- Однос Змајевог листа Невен и телевизијске серије Тимотија Џона Бајфорда
- Друштвена и класна ангажованост у стваралаштву Александра Вуча
- Однос Радовићевог листа Полетарац и телевизијске серије Тимотија Џона Бајфорда
- Песнички и телевизијски текст: серија На слово на слово Вере Белогрлић и поезија Душана Радовића
- Симболика илустрација у одабраном књижевном делу / сликовници
- Књижевни и медијски текст: роман Лето кад сам научила да летим Јасминке Петровић и филм Радивоја Андрића / Аги и Ема Игора Коларова и филма Милутина Петровића
- Преосмишљавање књижевног текста у анимирани / цртани филм (одабрани пример)
- Однос деце и одраслих у поезији за децу – између ауторитета и слободе (на одабраним примерима)
- Хумористичка слика детињства и критика света одраслих у поезији Драгомира Ђорђевића
- Алегорија у руху бајке (Ханс Кристијан Андерсен или Оскар Вајлд или Гроздана Олујић)
- Однос народне и ауторске бајке (на примеру једног аутора)
- Слика савременог света у бајкама Гроздане Олујић
- Приповедање као повратак у детињство у приповеткама Бранка Ћопића и Данила Киша (или Ива Андрића)
- Слика детињства у прози Бранка Ћопића
- Земља чуда као алузија на реалност – Луис Керол, Алиса у земљи чуда
- Вршњачки односи и школски систем у романима за децу (Нушић / Ћопић / Стојковић)
- Бунтовни јунак омладинског романа (на одабраном примеру)
- Одлике сценске бајке Александра Поповића („Пепељуга“ или „Црвенкапа“ или „Снежана и седам патуљака“)
- Сан о вечитом детињству – Џејмс Метју Бери, Петар Пан
- Модел младог хероја у фантастичном роману (на одабраним примерима)
Ментор: проф. др Јелена Панић Мараш
Књижевност за децу и младе
- Слика школе у роману Гласам за љубав Гроздане Олујић
- Однос деце и одраслих у причама за децу Иве Андрића
- Тематске новине у поемама Александра Вуча
- Мотив школе и одрастања у поезији Мирослава Антића
- Између хумора и васпитних мотива – поезија за децу Јована Јовановића Змаја
- Начело игре у поезији и краткој прози Душана Радовића
- Мотив дечје дружине у роману по избору из серијала о Хари Потеру Џ. К. Ролинг
- Елементи словенске митологије и усмене књижевности у романима Иване Нешић Зеленбабини дарови и Тајна немуштог језика
- Свет детињства у збирци Башта сљезове боје Бранка Ћопића
- Однос слике и текста у сликовицама Оливера Џеферса
- Ловац на маслачке Весне Алексић као роман о изазовима одрастања
- Мотив дечје дружине у романима Лицитација ветра и Дођи на једно чудно место Весне Алексић
- Одлике приповедања бајки Ханса Кристијана Андерсена
- Часопис Полетарац Душана Радовића – концепција, уређивање, ликовни прилози, иновативност
- Збирка Поптована децо– композиција, одлике, модерност
- О дугмету и срећи Јасминке Петровић као роман о одрастању деце са инвалидитетом
- Свет који није у реду – Све је у реду Јасминке Петровић
- Слика младих јунака у роману Плава Магдалене Миковић
- Поређење бајке по избору и цртаног филма (Златокоса, Мала сирена,…)
- Лик Светог Саве у народној књижевности и поезији за децу
- Свет природе у поезији Десанке Максимовић
- Чудесна бића у поезији Љубивоја Ршумовића
- Тумачења поеме Јежева кућица Бранка Ћопића
- Упоредна анализа романа Игора Коларова Аги и Ема и филма Аги и Ема Милутина Петровића
- Упоредна анализа романа Владиславе Војиновић Принц од папира и филма Принц од папира
- Упоредна анализа романа Јасминке Петровић Лето када сам научила да летим и филма Лето када сам научила да летим Раше Андрића
- Упоредна анализа романа Бранка Ћопића Орлови рано лете и филма Орлови рано лете Соје Јовановић
- Представа детињства у роману Пипи Дуга Чарапа Астрид Лингрен
- Слика породице у роману Мој дека је био трешња Анђеле Нанети
- Односи вршњака у роману Хајдук у Београду Градимира Стојковића
Ментор: проф. др Вишња Мићић
Методика развоја говора
- Вербалне асоцијације предшколске деце на одређене боје и осећања
- Функције лутке медијатора у подстицању развоја говора деце
- Подстицање језичког стваралаштва деце– како настаје наратив
- Описивање као елемент дечје ситуационе нарације и учешће чула у њему
- Дечје разумевање и стварање загонетака
- Семантичке игре
- Подстицање развоја ране писмености
- Дечје поимање основних језичких јединица
- Синтаксичке игре
- Функција алтернативног представљања гласова и речи
- Функције слико приче и слико песме
- Подстицање развоја графомоторике
- Могућности плеса писања
- Учешће претчиталаца у процесу читања
- Предвиђање као стратегија разумевања прочитаног
- Интертекстуалне везе као чинилац избора и редоследа читања књижевних дела
- Уметнички одговори на етику традиционалне басне – методички аспект
- Лик Марка Краљевића у савременој поезији за децу – методички аспект
- Пројектни приступ бајци
- Пројектни приступ антагонистима бајке у поезији за децу
- Пројектни приступ читању Пустолова Владимира Андрића
Ментор: доц. др Владимир Вукомановић Растегорац
Методика развоја говора
- Игролики приступ развоју експресивне функције говора код деце
- Иконички и симболички гестови у васпитно-образовном раду
- Номинални реализам код деце – методички приступ
- Дечје разумевање неологизама и бесмислених речи
- Усвајање творбених модела кроз игру – методички аспект
- Рецепција кратких прича Данила Хармса код деце предшколског узраста
- Тајна рођења у савременој поезији за децу – методички приступ
- Методички потенцијал песама о пролећу у васпитно-образовном раду
- Љубомора и завист у књижевности за децу – методички аспект
- Баке и деке у поезији за децу – методички приступ теми старости
- Присуство текстова са мотивом смрти биљке у предшколском васпитању
- Књиге које лече – тумачење терапеутских сликовница у раду са децом предшколског узраста
- Методички приступ стрипу и његовим јунацима у предшколској установи
- Утицај анимираног филма на развој невербалне комуникације код деце
- Како тумачити рекламе са децом – методички приступ
Ментор: доц. др Ђорђе Јанковић
Методика развоја говора
- Освешћивање типичних омашки у развоју морфолошког система код деце
- Комуникациона потреба као фактор успешности именовања синонима/антонима код деце предшколског узраста
- Фактори успешности дечјег грађења речи
- Утицај контекста на разумевање непознатих мотивисаних речи код деце предшколског узраста
- Методички приступ сегментацији текста на предшколском узрасту
- Методички приступ рашчлањавању клитика на предшколском узрасту
- Словне игре у приручницима за децу предшколског узраста
- Развој дечјег говора у „Полетарцу“ Душана Радовића
- Методички приступ поемама за децу Бранка Ћопића
- Савремене адаптације класичних бајки
- Редослед у анализи акценатских компонената при дечјем дискриминисању српских акцената
- Музика као подстицај за састављање широког говорног исказа
- Подстицање развоја језичког ритма кроз рад на кратким народним умотворинама
- Разлике у доживљају певаних и читаних сегмената текста за децу
- Утицај васпитачевог читања на доживљавање и разумевање текста за децу
- Глумачка читања текстова за децу у дијахронијској перспективи
- Говор у нахсинхронизованим цртаним филмовима у дијахронијској перспективи
Ментор: проф. др Зорица Цветановић
Методика наставе српског језика и књижевности
- Поступци обраде слова у настави почетног читања и писања
- Редослед учења слова у савременим букварима
- Писмене вежбе у настави почетног читања и писања
- Методичка структура уџбеника за учење другог писма − латинице
- Дидактичко-методичка средства у настави почетног читања и писања
- Методичко тумачење народне басне у разредној настави
- Басне Доситеја Обрадовића у млађим разредима основне школе
- Дидактичко-методичка апаратура за народне бајке у читанкама за разредну наставу
- Обрада домаће лектире у трећем разреду основне школе
- Врсте читања у млађим разредима основне школе
- Методички приступ препричавању у разредној настави
- Богаћење речника ученика у настави српског језика
- Моделовање часова граматике у млађим разредима основне школе
- Лингвометодички текстови и задаци за обраду именица у уџбеницима
- Правописне вежбе у млађим разредима основне школе
- Групни облик рада у настави српског језика
Ментори: проф. др Валерија Јанићијевић, доц. др Бојан Марковић, доц. др Милена Митровић
Методика наставе српског језика и књижевности
- Концепција предмета Српски језик у разредној настави
- Разредна и предметна настава књижевности – континуитет или прекид (у програмима и уџбеницима за четврти и пети разред основне школе)
- Савремена поезија/прича за децу у разредној настави (или конкретизација дела одређеног аутора)
- Обрада романа у млађим разредима
- Контекстуализација и тумачење одломка из романа у разредној настави
- Стилске фигуре и њихова значења– методички приступ стилистици у у разредној настави
- Методички приступ мотиву смрти у књижевним текстовима за млађе разреде
- Драмска књижевност у разредној настави
- Методичка анализа савремених буквара (одобрених за школску 2024/2025. годину)
- Књижевноуметнички текстови у савременим букварима (одобреним за школску 2024/2025. годину)
- Методички приступ учењу другог писма
- Променљиве врсте речи у разредној настави српског језика (или конкретизација одређене врсте речи)
- Методички приступ садржајима из правописа у разредној настави
- Књижевноуметнички текст у настави говорне културе
- Вежбе читања нелинеарних књижевних и других текстова
- Лексичке и семантичке вежбе у раду са ученицима
- Читање и обликовање младог читаоца у настави српског језика
- Читање и обрада сликовница у првом и другом разреду основне школе
- Анимирани и цртани филм на часовима српског језика
- Oбрада епске песме у разредној настави
- Речник у настави српског језика и књижевности – методичке могућности и приступи
- Методички приступ драмским бајкама у разредној настави
- Стваралачке активности у настави књижевност – теоријски и методички приступ
- Могућности модела „изокренуте учионицеˮ у настави српског језика и књижевности
- Улога медијских садржаја у настави језичке културе
- Методичке могућности коришћења дигиталних ресурса у настави српског језика и књижевности
- Методичко заснивање песама и кратких прича за децу
- Методички приступ унутарпредметној корелацији у настави Српског језика
- Методички приступ међупредметној корелацији и интеграцији са наставом Српског језика
Ментор: проф. др Слађана Јаћимовић
Академско писање
- Одлике и врсте стручних студентских радова
- Методологија израде мастер рада
- Критичка издања, одлике и значај
- Одлике научног стила
- Појам и стилови цитирања
