Списак одобрених тема за мастер студије
ПРЕДЛОГ ТЕМА ЗА МАСТЕР СТУДИЈЕ
школска 2020/2021.
Српски језик
Проф. др Горан Зељић
- Синтакса реченице у основношколским уџбеницима
- Александар Белић као нормативиста – Белићев правопис
- Бројне именице и изведенице од бројева у систему врста речи
- Правописни изузеци – компаративна анализа нормативних приручника после Другог светског рата
- Стандардизација верзалних и вербализованих скраћеница
- Фонолошка и морфолошка адаптација скраћеница из страних језика
- Декомпоновани предикат и функционалностилска маркираност
- Српски правопис за средње школе из 1914. године Милана Петровића и данашња правописна норма
- Футуроид у делима савремених српских писаца
- Морфофонолошка правила и изузеци у граматичким приручницима од М. Стевановића до данас
Проф. др Бојана Милосављевић
- Класификација простих реченица према комуникативној функцији у граматикама српског језика и уџбеницима за основну школу
- Граматички садржаји и граматичка терминологија у Вуковој Писменици
- Односна зависна реченица у граматици и правопису
- О конотацијској компоненти лексичког значења у лексиколошкој литератури
- Садржаји из лексикологије у основношколским граматичким уџбеницима
- Типови застареле лексике у 20. тому Речника САНУ
- Лексика свадбених обичаја у Вуковом Српском рјечнику
- Изрази и фразеологизми са компонентама ВАТРА, ОГАЊ, ПЛАМЕН – прилог изучавању фразеологије и националне културе
Увод у тумачење књижевности
Проф. др. Слађана Јаћимовић
- Епски јунаци у песмама косовског циклуса и драми Бој на Косову Љубомира Симовића
- Љубавна поезија Милутина Бојића
- Слика мегалополиса у Роману о Лондону Милоша Црњанског
- Женски ликови у Другој књизи Сеоба Милоша Црњанског
- Траума одрастања – Рани јади и Башта, пепео Данила Киша
- Проклета авлија Владимира Кецмановића – пораз људскости у роману Осама
- Хумор и сатира у роману Бакоња фра-Брне Симе Матавуља
- Између профаног и светог – ликови у роману Доротеј Добрила Ненадића
- Родољубива поезија о Великој сеоби: Прелест Севера. Круг рачански, Дунавом Милосава Тешића
- Историјско и легендарно у роману Омер паша Латас Иве Андрића
- Књижевни ликови у збирци Лица Иве Андрића
- Хумор и гротеска у драмама Душана Ковачевића
- Слика рата и људских судбина у роману Судбине Мирослава Поповића
- Људске судбине у роману Дан шести Растка Петровића
Проф. др Валентина Хамовић
- Детињство као златна бајка о људима – Башта сљезове боје Бранка Ћопића
- Балада о сиромаштву Милована Данојлића као модерни билдунгсроман
- Елементи дечјег фолклора у циклусу „Игре” из збирке песама Непочин поље Васка Попе
- Феноменологија простора у приповеци „Буре” Исидоре Секулић и „Лилика” Драгослава Михаиловића у контексту дечјег поимања света
- Лирски дневник одрастања: дете као сведок историјских догађаја у поеми „Детињство” Оскара Давича
- Људске судбине у збирци приоповедaка Фреде, лаку ноћ Драгослава Михаиловића
- Наивна перспектива и доживљај рата у роману Топ је био врео Владимира Кецмановића
Драма и покрет
Доц. др Ана Миловановић
- Лутка Аћим као главни дечји лик у телевизијској серији „На слово, на слово” Душана Радовића
- Mетафорични и метонимијски потенцијали лутке у телевизијској серији „На слово, на слово” Душана Радовића
- Слика предшколског детета у телевизијској серији „На слово, на слово” ДушанаРадовића
- Потенцијали лутке у функцији усвајања почетних математичких појмова и релација у телевизијској серији „На слово, на слово” Душана Радовића
- Представљање образовних садржаја лутком у функцији дететовог упознавања околине у програмима за децу Телевизије Београд
- Представљање наставних садржаја природе и друштва у луткарским програмима за децу Телевизије Београд
- Лутка у функцији развоја дечје визуелне перцепције и креативности у програмима за децу Телевизије Београд
- Језик и говор лутке у програмима за децу Телевизије Београд у функцији развоја дечјег говорa
- Значај лутке за морално васпитање у „Коларићу –Панићу” Љубише Ђокића
Српска култура у европском контексту
проф. др Слађана Јаћимовић
- Културни значај Матице српске
- Слика српске културе у Описанију Србије Вука Стефановића Караџића
- Ја и други у Писмима из Италије Љубомира Ненадовића
- Културни значај Српске књижевне задруге
- Развој високог образовања у Србији (1808–1905)
- Век Универзитета у Београду: образовни, научни и културни значај
- Јелисавета Начић, прва жена архитекта у Србији
- Словенска митологија у Бурлесци Господина Перуна Бога Грома Растка Петровића
- Развој становања у Србији током 20. века
- Народна библиотека Србије: историја и културно-образовни значај
- Модели српске културе у језичким фразеологизмима
- Српско културно наслеђе у Будимпешти
- Сукоб различитих културних модела у романима Јакова Игњатовића
- Први светски рат у српској ликовној уметности
- Просветно-културни значај гимназије у Сремским Карловцима
- Идеја националног стила у српској архитектури 20. века
- Развој филмске уметности у Србији у првој половини 20. века
- Слика учитељског позива у романима српске модерне
- Модернизам у српској архитектури (1918–1945)
- Историја и културно-просветно деловање Народне библиотеке Србије
- Одевање у Србији током двадесетог века: континуитет и промене
- Слика српског друштва у роману Корени Добрице Ћосића
- Позоришта у Београду с краја деветнаестог и почетка двадесетог века (1868‒1914): мисија, репертоари, културни значај
- Српски интелектуалци током Првог светског рата
- Историјат и културни значај музичког фестивала Мокрањчеви дани
Књижевност за децу и младе
проф. др Зорана Опачић
- Слика детета у поезији Јована Јовановића Змаја
- Место и значај поема Александра Вуча у књижевности за децу (надреализам и социјална критика)
- Језичке игре у поезији Душана Радовића
- Драмски текстови Душана Радовића
- Слика света у збирци Фуруница јогуница (или Родна година или Песме за веома паметну децу) Милована Данојлића
- Побуна детета у поезији Драгомира Ђорђевића / Рајка Петрова Нога / Владимира Андрића
- Однос деце и одраслих у поезији за децу – између ауторитета и слободе (на одабраним примерима)
- Улога и значај листа Политика за децу (или Пионири или Полетарац)
- Алегорија у руху бајке (Ханс Кристијан Андерсен или Оскар Вајлд или Гроздана Олујић)
- Словенска митологија у Причама из давнина Иване Брлић Мажуранић
- Преобликовање елемената народне бајке у ауторској бајци (на примеру једног аутора)
- Слика савременог света у бајкама Гроздане Олујић
- Приповедање као повратак у детињство у приповеткама Бранка Ћопића и Данила Киша (или Ива Андрића)
- Приповедна проза Бранка Ћопића
- Земља чуда као алузија на реалност – Луис Керол, Алиса у земљи чуда
- Вршњачки односи у романима Хајдуци Бранислава Нушића и Орлови рано лете Бранка Ћопића (или Хајдук у Београду Градимира Стојковића)
- Бунтовни јунак омладинског романа (Гласам за љубав Гроздане Олујић или Ловац у ражи Џерома Дејвида Селинџера или Белешке једне Ане Моме Капора)
- Одлике сценске бајке Александра Поповића („Пепељуга“ или „Црвенкапа“ или „Снежана и седам патуљака“)
- Млади јунак савременог романа за децу (на примеру романа Игора Коларова или Јасминке Петровић или Владимира Андрића или Уроша Петровића)
- Читалац као јунак у савременој прози за децу и младе (Михаел Енде или Корнелија Функе или Гордана Тимотијевић)
- Сан о вечитом детињству – Џејмс Метју Бери, Петар Пан
- Модел младог хероја у фантастичном роману (на одабраним примерима)
Проф. др Јелена Панић Мараш
- Портрети деце у поемама Александра Вуча
- Мотив љубави у поезији Мирослава Антића
- Између хумора и педагогије – поезија за децу Јована Јовановића Змаја
- Игра са словима и речима у поезији Душана Радовића
- Мотив дечје дружине у роману по избору из серијала о Хари Потеру Џ. К. Роулинг
- Елементи словенске митологије и усмене књижевности у романима Иване Нешић Зеленбабини дарови и Тајна немуштог језика
- Свет детињства у збирци Деца Иве Андрића
- Идеолошки подтекст сликовница (на примеру изабраних сликовница)
- Хронотоп у романима Фолиранти и Белешке једне Ане Моме Капора
- Табу теме у књижевности за децу (на примеру изабраних романа)
- Родни стереотипи у романима Јасминке Петровић
- Стварносна проза Весне Алексић
- Поређење бајке по избору и цртаног (играног) филма (Пепељуга, Лепотица и звер, Снежна краљица, Успавана лепотица…)
- Средњовековна историја и култура у Књизи за Марка Светлане Велмар Јанковић
- Школа и школски систем у Хајдуцима и Аутобиографији Бранислава Нушића и Орлови рано лете Бранка Ћопића
- Хришћански елементи у бајкама Х. К. Андерсена и Оскара Вајлда
- Лик Светог Саве у народној књижевности
- Свет природе у поезији за децу Десанке Максимовић
- Чудесна бића у поезији Љубивоја Ршумовића
- Модели приповедања у романима Игора Коларова Аги и Ема и Дванаесто море
Методика развоја говора
Проф. др Зорица Цветановић
- Развијање предчиталачких вештина у васпитно-образовном раду
- Облици усменог изражавања деце предшколског узраста
- Говорне радионице у васпитно-образовном раду
- Лексичке вежбе и развој говора предшколског детета
- Упознавање и тумачење басне са децом предшколског узраста
- Богаћење активног речника код деце предшколског узраста
- Препричавање у предшколској установи
Проф. др Валерија Јанићијевић
- Песничко дело Григора Витеза у васпитно-образовном раду
- Проза Душана Радовића у васпитно-образовном раду
- Методички приступ разговорним играма у раду са предшколском децом
- Ситуационе игре у предшколској установи
- Савремена поезија за децу у васпитно-образовном раду
- Драматизација књижевног текста у васпитно-образовном раду
Доц. др Вишња Мићић
- Подстицање развоја ране писмености
- Функција алтернативног представљања гласова и речи
- Читање с испитивањем хоризонта очекивања
- Интертекстуалне везе као чинилац избора и редоследа читања књижевних дела
- Уметнички одговори на етику традиционалне басне – методички аспект
- Лик Марка Краљевића у савременој поезији за децу – методички аспект
- Пројектни приступ бајци
- Улога загонетки у васпитно-образовном раду
- Семантичке вежбе
- Синтаксичке вежбе
- Графомоторичке вежбе
Доц. др Владимир Вукомановић Растегорац
- Симболички гестови у васпитно-образовном раду
- Шта речи значе деци: механизми разумевањa значења речи код предшколског детета
- Реченични модели у говору трогодишњака
- Упитни искази деце предшколског узраста
- Како дете прича снове: тематско-мотивске и структурне одлике наратива
- Прагматички аспекти дечјег говора у ситуационим играма
- Како тумачити бунт: методички приступ песништву за децу Рајка Петрова Нога
- Рецепција кратких прича Данила Хармса код деце предшколског узраста
- Методички потенцијал песама о пролећу у васпитно-образовном раду
- Тумачење цртаног филма у предшколској установи
Методика наставе српског језика и књижевности
Проф. др Зорица Цветановић
- Поступци обраде слова у настави почетног читања и писања
- Редослед учења слова у савременим букварима
- Писмене вежбе у настави почетног читања и писања
- Методичка структура уџбеника за учење другог писма − латинице
- Дидактичко-методичка средства у настави почетног читања и писања
- Методичко тумачење народне басне у разредној настави
- Басне Доситеја Обрадовића у млађим разредима основне школе
- Дидактичко-методичка апаратура за народне бајке у читанкама за разредну наставу
- Обрада домаће лектире у трећем разреду основне школе
- Врсте читања у млађим разредима основне школе
- Методички приступ препричавању у разредној настави
- Богаћење речника ученика у настави српског језика
- Моделовање часова граматике у млађим разредима основне школе
- Лингвометодички текстови и задаци за обраду именица у уџбеницима
- Правописне вежбе у млађим разредима основне школе
- Групни облик рада у настави српског језика
Проф. др Валерија Јанићијевић
- Читање као разумевање смисла текста у разредној настави
- Концепција предмета Српски језик у разредној настави
- Разредна и предметна настава књижевности – континуитет или прекид (у програмима и уџбеницима за четврти и пети разред основне школе)
- Савремена поезија за децу у разредној настави
- Савремена прича за децу у разредној настави
- Контекстуализација и тумачење одломка из романа у разредној настави
- Стилске фигуре у разредној настави
- Методички приступ мотиву смрти у књижевним текстовима за млађе разреде
- Поезија Григора Витеза у разредној настави
- Поезија Драгомира Ђорђевића у разредној настави
- Бајке Гроздане Олујић у разредној настави
- Поезија Душана Радовића у разредној настави
- Драмска књижевност у разредној настави
- Методичка анализа савремених буквара (одобрених за школску 2018/2019. годину)
- Књижевноуметнички текстови у савременим букварима (одобреним за школску 2018/2019. годину)
- Методички приступ учењу другог писма
- Променљиве врсте речи у разредној настави српског језика
- Именице у разредној настави српског језика
- Глаголи у разредној настави српског језика
- Придеви у разредној настави српског језика
- Методички приступ садржајима из правописа у разредној настави
- Књижевноуметнички текст у настави говорне културе
Доц. др Вишња Мићић
- Развој појмова из синтаксе у првом циклусу наставе српског језика
- Аналитичко-синтетички приступ реченици у разредној настави
- Предвиђање као стратегија разумевања прочитаног
- Интертекстуалне везе у програмском избору лектире
- Лик Марка Краљевића у савременој књижевности за децу – методички аспект
- Методички приступ делу Владимира Андрића
- Разумевање и стварање загонетки у настави
Доц. др Владимир Вукомановић Растегорац
- Врсте речи у разредној настави
- Адекватност уџбеничких примера из морфологије у првом циклусу образовања
- Тумачење непознатих речи – између читанке и реализације наставе
- Метафоре у програмским текстовима и њихово разумевање у образовном контексту
- Методички приступ поезији Дејана Алексића у првом циклусу образовања
- Рецепција дела Игора Коларова у учионици
- Трагови идеологије у методичком обликовању читанки
Академско писање
Проф. др Слађана Јаћимовић
Проф. др Александар Јовановић
- Одлике и врсте стручних студентских радова
- Методологија израде мастер рада
- Критичка издања, одлике и значај
- Одлике научног стила
- Појам и стилови цитирања
Методика наставе физичког васпитања
Проф.др Драгана Мартиновић
Доц.др Драган Бранковић
- Природни облици кретања у настави физичког васпитања
- Заступљеност народних игара у програму физичког васпитања
- Телесно вежбање и здравље младих
- Одбојка као спортска игра
- Полигони
- Игре на снегу
- Техника леђног пливања
- Логоровање као облик наставног рада
- Организација ваннаставних активности у физичкој култури
- Физичко васпитање – мишљење ученика
- Вештине у оквиру активности у природи
- Основни елементи одбојке
- Историјски развој рукомета у Србији
- Утицај игре на психо-физички развој деце
- Неправилна телесна држања ученика
- Народне игре у настави физичког васпитања
- Игре скакања, поскакивања и прескакања
- Елементарне игре засноване на природним облицима кретања
- Улога вежби обликовања у припремној фази часа
- Игре у функцији психо-моторних способности
- Настава у природи
- Оријентационо кретање у природи
- Могућност спровођења камповања с обзиром на место, време, материјално-техничку опремљеност
- Анатомско-физиолошке основе телесног вежбања
- Сервис у одбојци
- Значај вежбања за правилан развој и васпитање деце
- Методски поступци обуке непливача
- Игре бацања и гађања
- Рукомет – мини рукомет
- Постурални проблем деце у развојном узрасту
- Тактика у фудбалу – Сташа Драгић
- Балет као ванчасовна активност – Милена Јаковљевић
- Историјски развој кошарке
- Значај рекреације у очувању здравља
- Утицај спортских активности на децу
- Народне игре
- Обука непливача
- Корективно вежбање у настави физичког васпитања
- Праћење и оцењивање физичког развитка и физичких способности ученика
- Основи пливачких техника
- Телесне вежбе и игре у уводном делу часа
- Образовни и васпитни значај излета у природи
- Ходање и трчање као терапија здравља
- Опасности у природи у току лета
- Примена елементарних игара у рукомету
- Методика обучавања скока увис
- Боравак у природи – опасности и превенција
- Рукомет – теорија и пракса
- Одбојка као средство наставе физичког васпитања
- Допинг у спорту
- Плесови и народна кола у програму физичког васпитања
- Вредност кинезитерапије као методе у лечењу
- Кошарка – тактика
- Акробатика
- Здравствено-рекреативна функција спорта
Методика упознавања околине
Проф. др Гордана Мишчевић Кадијевић
- Примена полупрограмираних материјала у области упознавања околине.
- Nature-deficit disorder и могућности прилагођавања простора вртића у складу са природним окружењем.
- Истраживање и развијање дечијих интересовања у области упознавања околине.
- Упознавање околине у функцији очувања народне традиције у савременом друштву.
- Организација експеримената у области упознавања околине.
- Приче о животињама у упознавању околине.
- Живи свет у мору и упознавање околине
Методика физичког васпитања
проф.др Даница Џиновић
доц.др Владан Пелемиш
- Компетенција васпитача у реализацији физичког васпитања са децом предшколског узраста
- Реализација физичког васпитања са предшколском децом кроз пројектне активности
- Реализација летњих пројектних активности са предшколском децом
- Реализација пројектних активности са децом мешовите групе
- Реализација пројектних активности са децом средње узрасне групе
- Реализација пројектних активности са децом старије узрасне групе
- Реализација пројектних активности са децом припремне предшколске групе
- Игра као детерминанта усавршавања дечјих облика кретања
- Такмичарске игре у формама рада предшколске деце
- Елементарне игре у формама рада предшколске деце
- Мини спортске игре у формама рада предшколске деце
- Нетрадиционалне игре у формама рада предшколске деце
- Примена такмичарских игара у слободним активностима предшколске деце
- Примена елементарних игара у слободним активностима предшколске деце
- Примена мини-спортских игара у слободним активностима предшколске деце
- Праћење оптерећења деце средње узрасне групе током усмерене физичке активности
- Праћење оптерећења деце старије узрасне групе током усмерене физичке активности
- Превентивно-корективне вежбе намењене деци са равним стопалима
- Инспекција статуса ногу и стопала код деце средњег предшколског узраста
- Инспекција статуса ногу и стопала код деце старијег предшколског узраста
- Инспекција статуса ногу и стопала код деце припремног предшколског узраста
- Инспекција статуса кичменог стуба код деце млађег предшколског узраста
- Инспекција статуса кичменог стуба код деце средњег предшколског узраста
- Инспекција статуса кичменог стуба код деце старијег предшколског узраста
- Инспекција статуса кичменог стуба код деце припремног предшколског узраста
- Пилатес лопта као превентивно и корективно средство у физичком васпитању предшколске деце
- Вежбе обликовања као фактор лепог држања тела деце
- Фактори развоја ситне моторике деце средње узрасне групе
- Фактори развоја ситне моторике код деце старије узрасне групе
- Фактори развоја ситне моторике код деце припремне узрасне групе
- Квалитет ходања код деце мешовите узрасне групе
- Квантитативно и квалитативно скакање код деце старије узрасне групе
- Показатељи ангажованости деце млађе узрасне групе на усмереној активности
- Показатељи ангажованости деце средње узрасне групе на усмереној активности
- Показатељ ангажованости деце старије узрасне групе на усмереној активности
- Ангажованост деце у слободној физичкој активности
- Јога у физичком васпитању деце предшколског узраста
- Етно плес у формама рада предшколске деце
- Фолклор у формама рада предшколске деце
- Фитнес у физичком васпитању деце предшколског узраста
- Елементарна гимнастика у физичком васпитању предшколске деце
- Елементарна атлетика у физичком васпитању предшколске деце
- Пилатес лопте у физичком васпитању предшколске деце
- Реализација плесних активности у формама рада предшколске деце
- Реализација плесних садржаја са децом мешовите узрасне групе
- Реализација плесних садржаја са децом млађе узрасне групе
- Реализација плесних садржаја са децом средње узрасне групе
- Реализација плесних садржаја са децом старије узрасне групе
- Реализација плесних садржаја са децом припремне узрасне гупе
- Дидактички медији у физичком васпитању предшколске деце
- Монтесори програм у физичком васпитању
- Физичко васпитање деце ометене у развоју
- Вежбе обликовања у јутарњим активностима са децом предшколског узраста
- Вежбе обликовања у усмереним активностима са децом предшколског узраста
- Полигон као облик реализације усмерене активности са децом
- Оцена психомоторног развоја деце до годину дана
- Оцена моторичких способноси четвотогодишње деце
- Оцена моторичких способности петогодишње деце
- Оцена моторичких способности шестогодишње деце
- Оцена моторичких способности деце припремне предшколске групе
- Превенција лошег држања деце предшколског узраста
- Област плеса у реализацији усмерених активности са децом
- Значај физичких активности за психички развој детета
- Препоруке васпитача у реализацији покретних игара са децом
- Фитнес, теретана, деца
- Препоруке васпитача за реализацију физичких активности са децом у време ванредне ситуације
- Компетенције васпитача за реализацију пројектних физичких активности са децом предшколског узраста
- Фактори правилног држања тела код деце
- Методе у оцењивању постуралног статуса деце
- Плес као форма сценске уметности са децом предшколског узраста
- Атлетске, тркачке и скакачке дисциплине са децом старије узрасне групе
- Заступљеност атлетских дисциплина на усмереним активностима
- Процена психомоторике доњих екстремитета код деце предшколског узраста
- Игра као детерминанта усаглашавања дечјих облика кретања
Образовна технологија
Доц. др Филдуза Прушевић Садовић
- Утицај дигиталног окружења на креативност ученика
- Могућности унапређења ефикасности наставе и учења применом система тимске наставе
- Међузависност традиционалних и савремених технологији учења и поучавања
- Савремена наставно-образовна технологија у функцији развоја комуниколошких вештина наставника
- Образовна технологија као нужност савременог образовања
- Образовна технологија и компетенције наставника
- Личност ученика у средишту процеса савремене наставе
- Учење на даљину, од теорије до праксе
- Савремене улоге наставника у дигиталном окружењу
- Разлике и сличности образовног процеса на крају 20. и на почетку 21. Века
- Традиција и иновације у модернизацији школе
- Развој медијске писмености у млађим разредима основне школе
- Функције и задаци савремене основне школе у Србији и у свету
- Веб портали као наставна средства и извор информација
- Путеви иновација у образовању
Савремени токови у дидактици
Проф. др Сефедин Шеховић
- Учити како учити и учити како мислити
- Нови програми за креативно размишљање
- Како планирати успех у образовању
- Наставник интегративног убрзаног учења
- Ефикасни светски програми за надокнаду пропуштеног у образовању
- Планирање школе сутрашњице
- Школе као доживотни и целогодишњи центри ресурса локалних заједница
- Васпитање и образовна технологија сутрашњице
- Савремене технике поучавања
- Значај педагошке статистике у поучавању и учењу
- Наставник као модел понашања
- Истраживање комуникацијских образаца у одељењу
- Компарација методе директног поучавања и методе поучавања расправом
- Поучавање у природним наукама
- Хуманистички приступ у образовању
- Алтернативне школе
- Савремени програми и правци у образовању
- Целоживотно образовање
- Самостално учење и поучавање у вештинама учења
- Етичност васпитања
Социологија образовања
Доц. др Иљаз Османлић
- Васпитање и утицај вршњачких група
- Масовни медији и васпитање деце
- Културне активности ученика основне школе
- Различити облици насиља над децом
- Девијантна понашања младих
- Васпитна вредност народног стваралаштва
- Место и улога грађанског васпитања у основној школи
Дидактике
Проф. др Александар Стојановић
- Вредновање рада школе
- Комплексност компетенција учитеља
- Могућности подстицања стваралаштва у млађим разредима основне школе
- Компетенције учитеља у функцији квалитета савремене наставе
- Евалуација и самоевалуација у савременој школи
- Значај индивидуализације у разредној настави
- Сарадње школе и породице
- Даровитост ученика – васпитни изазов
- Дидактички поступци у настави страног језика
- Значај перманентног стручног усавршавања учитеља
- Облици наставног рада – предности и ограничења
- Морално васпитање ученика у разредној настави
- Значај идентификације даровитих ученика у млађим разредима основне школе
- Иновација у настави и стручна оспособљеност учитеља
- Наставне методе у савременој школи
- Креативност у настави
- Могућности примене Монтесори принципа у млађим разредима основне школе
- Квалитет комуникације између учитеља и ученика
Дидактике са методиком ВО
Проф. др Александар Стојановић
- Подстицање креативности у вртићу као отвореном систему
- Вртић као простор рефлексивне праксе
- Примена савремених педагошких теорија у васпитно-образовној пракси вртића
- Креирање подстицајног окружења за учење и развој предшколске деце
- Култура предшколске установе као димензија савременог курикулума за вртић
- Стратегије васпитача у подстицању креативности деце
- Игра као развијајући потенцијал у предшколском васпитању
- Значај социјалне интеракције у предшколском васпитању
- Креативни потенцијал деце – васпитни изазов
- Поступци васпитача при развијању програма усмереног на подршку добробити деце
- Партнерство са породицом и локалном заједницом
- Значај подршке васпитача дечјем учењу у вртићу
- Значај интегрисаног приступа васпитању предшколске деце
- Педагошке компетенције васпитача у функцији подстицања дечје даровитости
- Вредновање у предшколском васпитању
- Педагошко образовање родитеља
Општа пeдaгoгиja
Проф.др Мирсада Зукорлић
- Дијалог – највиши ниво комуницирања у васпитно-образовном раду
- Учитељски позив – изазов и (или) привилегија
- Смисао и значај физичко-здравственог васпитања
- Васпитање у слободном времену
- Смисао и значај интелектуалног васпитања
- Васпитни значај средстава масовног комуницирања
- Смисао и значај еколошког васпитања
- Смисао и значај друштвено-моралног васпитања
- Ученик – субјекат васпитног процеса
- Емпатија као кључна димензија педагошке компетенције учитеља
- Васпитање за хумане односе међу половима
- Васпитање за одговорно родитељство
- Јачање аутономије ученика у васпитном раду
- Педагошки значај школе у природи
- Смисао и значај радног васпитања